سفارش تبلیغ
صبا ویژن
 
.:؛ حقوق و حقوقدانان ؛:.
درباره وبلاگ


سلام. وبلاگ محسن قاری فارغ التحصیل کارشناسی حقوق از دانشگاه آزاد اسلامی واحد فراهان در جهت ارتقای توان مطالعاتی خود و ارایه مطالب مرتبط اقدام به درج این وبلاگ کرده ام. کلیه نظرات دوستان محترم میباشد و منتظر ارایه نظرات و پیشنهادات و مشاوره و تبادل لینک باشما هستیم.
صفحات وبلاگ
23090294263918019306.jpg
دوشنبه 90 دی 19 :: 3:36 عصر ::  نویسنده : محسن قاری

رییس سازمان پزشکی قانونی کشور خبر داد:
کاهش ‌4/4 درصدی نزاع و ‌12 درصدی قتل با سلاح سرد
رفع بسیاری از مشکلات، در صورت تایید چارت جدید سازمان پزشکی قانونی

رییس سازمان پزشکی قانونی کشور گفت: در ‌8 ماهه اول سال جاری در کشور آمار نزاع ‌4/4 درصد کاهش داشته‌ است...

به گزارش خبرنگار حقوقی خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا) ـ منطقه سیستان و بلوچستان، احمد شجاعی در جلسه شورای قضایی استان سیستان و بلوچستان افزود: هر ساله در مجموع انواع مراجعات به دستگاه قضایی را داریم این مراجعات رقمی نزدیک به ‌5 میلیون نفر در سال می‌رسد. در ‌8 ماهه سال قبل نیز ‌469 هزار ‌191 مورد نزاع در کشور به ثبت رسیده است که این رقم در سال جاری ‌448 هزار و ‌679 مورد بوده که از این تعداد ‌319 هزار و ‌281 مورد مربوط به مردان و‌129 هزار و ‌398 مورد مربوط به زنان گزارش شده است.

معاون قوه قضاییه در ادامه به آمار قتل با سلاح سرد نیز در کشور اشاره کرد و گفت: در ‌8 ماهه سال جاری ‌12 درصد کاهش قتل با سلاح سرد را در کشور داشته‌ایم.

وی هم‌چنین به مشکلات موجود سازمان پزشکی‌ قانونی استان سیستان و بلوچستان اشاره کرد و گفت: یکی از مشکلات این استان کمبود کادر پزشک متخصص است که با برنامه ریزی های صورت گرفته و تصویب افرایش حقوق امیدواریم این پزشکان را جذب کنیم.

شجاعی با اشاره به نبود آزمایشگاه DNA در این استان گفت: راه‌اندازی این آزمایشگاه یکی از ملزومات اصلی در این استان است که امیدواریم تا پایان سال جاری و یا ابتدای سال آینده این آزمایشگاه در استان راه اندازی شود.

وی خاطرنشان کرد: ‌5 مرکز آزمایشگاه DNA تا پایان امسال و ‌5 مرکز دیگر نیز در سال آینده در سطح کشور راه اندازی خواهد شد.

رییس سازمان پزشکی قانونی کشور هم‌چنین گفت: چارت جدید سازمان پزشکی قانونی پس از چند سال بررسی کارشناسی، از یک سال گذشته در معاونت توسعه انسانی رییس جمهور در انتظار تایید است و امیدواریم هر چه زودتر تایید و ابلاغ شود.

شجاعی افزود: چارت سازمان مربوط به سال ‌1372 است و متاسفانه با وجود افزایش ‌10 برابری خدمات، ایجاد مراکز جدید، تنوع خدمات و ... هنوز تغییری در آن اجاد نشده است اما با تصویب چارت جدید بسیاری از مشکلات موجود سازمان در بخش نیروی انسانی رفع می شود.

وی خاطرنشان کرد: نابرابری حقوق و مزایا با وظایف و کار همکاران به خصوص در حوزه های کارشناسی و تخصصی از جمله مسایلی بود که در ابتدای حضور من در پزشکی قانونی جلب توجه می کرد به همین دلیل تمام تلاش خود را برای ارتقای حقوق و مزایای کارکنان به کار گرفتیم.

رییس سازمان پزشکی قانونی کشور با اشاره به تعطیلی مراکز پزشکی قانونی به دلیل کمبود نیرو در سال گذشته افزود: روند تعطیلی مراکز به دلیل کمبود نیرو و خروج از سازمان در سال گذشته ادامه داشت که برای رفع این مشکلات و با پیگیری های صورت گرفته قانون فوق العاده خاص به کارکنان پزشکی قانونی در مجلس تصویب شد اما به دلیل برخی مشکلات هنوز اجرایی نشده است.

شجاعی اظهار امیدواری کرد زمینه اجرای این مصوبه در سال آینده فراهم شود تا به موجب آن شاهد برطرف شدن مشکلات عدیده سازمان در بخش نیروی انسانی باشیم.

وی با اشاره به مشکلات موجود در بخش های ساختمانی و فضای فیزیکی یادآور شد: امیدواریم در کنار افزایش بودجه عمرانی در سال جاری تبادل موافقت نامه ها نیز با سرعت بیشتری انجام شود تا بتوانیم در زمان مقرر نسبت به هزینه کرد اعتبار و آغاز یا تکمیل پروژه های عمرانی اقدام کنیم.

شجاعی در پایان از رییس کل دادگستری استان سیستان و بلوچستان به جهت توجه به مشکلات و کمک های انجام شده وی و خدمات و تلاش های همکاران پزشکی قانونی این استان تقدیر و تشکر کرد.

هم‌چنین در این جلسه دکتر عبدی مدیر کل پزشکی قانونی استان سیستان و بلوچستان با ارائه گزارشی به برخی از مشکلات پزشکی قانونی سیستان و بلوچستان اشاره کرد و گفت: بحث تخصیص اعتبارات و ساخت ساختمان ها از مشکلات اصلی است که باید مد نظر مسئولین قرار گیرد.

وی بیان کرد: با توجه به شرایط ویژه این استان و وجود قومیت ها و فرهنگ های متفاوت اداره کل پزشکی قانونی در برخی موارد در خصوص کالبد شکافی اجساد با مشکلاتی روبرو می شود که این مورد نیز باید بر طرف شود. هم‌چنین دیگر ملزومات پزشکی قانونی استان راه اندازی و تجهیز آزمایشگاه DNA است.

عبدی خاطر نشان کرد: در حال حاضر در ‌8 شهرستان استان خدمات پزشک قانونی ارائه می شود که امید است با برنامه ریزی ساختمان های مجزا با تجهیرات کامل در سطح استان راه اندازی شود.




موضوع مطلب : پزشکی قانونی

لوگو
سلام. وبلاگ محسن قاری فارغ التحصیل کارشناسی حقوق از دانشگاه آزاد اسلامی واحد فراهان در جهت ارتقای توان مطالعاتی خود و ارایه مطالب مرتبط اقدام به درج این وبلاگ کرده ام. کلیه نظرات دوستان محترم میباشد و منتظر ارایه نظرات و پیشنهادات و مشاوره و تبادل لینک باشما هستیم.
آمار وبلاگ
  • بازدید امروز: 123
  • بازدید دیروز: 120
  • کل بازدیدها: 1088351
پیوندها