سفارش تبلیغ
صبا ویژن
 
.:؛ حقوق و حقوقدانان ؛:.
درباره وبلاگ


سلام. وبلاگ محسن قاری فارغ التحصیل کارشناسی حقوق از دانشگاه آزاد اسلامی واحد فراهان در جهت ارتقای توان مطالعاتی خود و ارایه مطالب مرتبط اقدام به درج این وبلاگ کرده ام. کلیه نظرات دوستان محترم میباشد و منتظر ارایه نظرات و پیشنهادات و مشاوره و تبادل لینک باشما هستیم.
صفحات وبلاگ
23090294263918019306.jpg

«دلسرد شدن از شوهر» و «دریافت مهریه 500 سکه‌ای»، دلایل زن جوان برای جدایی!

زوج جوانی بعد از گذشت سه سال آشنایی، زندگی مشترک خود را در حالی آغاز کرده بودند که زن جوان در دادگاه تلاش می‌کرد به دلیل آنچه که «دلسرد شدن از شوهرش» می‌خواند با جدایی از او زندگی‌‌اش را آن‌گونه که دوست دارد، بسازد!

15-5.jpg

به گزارش خبرنگار حقوقی خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، زن جوانی در دادگاه حاضر شد و در خواست جدایی از شوهرش را به قاضی دادگاه ارائه کرد. این زن خطاب به قاضی دادگاه دلیل اصلی جدایی از شوهرش را دلسرد شدن از وی دانست و گفت: ‌به شوهرم علاقه دارم اما از زندگی با او دلسرد شده‌ام و این موضوع ادامه زندگی در کنار شوهرم را برایم غیرممکن کرده است.

وی در پاسخ به پرسش قاضی مبنی بر اینکه دلیل اصلی دلسرد شدن‌تان در زندگی چیست؟ بیان کرد: شوهرم مرد بسیار مهربان و خوش اخلاقی است و هیچ‌گاه نگذاشته آب در دل من تکان بخورد اما نمی‌دانم چرا نسبت به او و زندگی‌مان دلسرد شده‌ام و خواهان جدایی و مهریه 500 سکه‌ای خود هستم. همچنین شوهرم به دلیل داشتن وضع مالی خوب می‌تواند مهریه‌ام را پرداخت کند.

زن 27 ساله درباره چگونگی آشنایی با همسرش اظهار کرد: سه سال قبل با همسرم در دانشگاه آشنا شدم و بعد از این مدت به عقد یکدیگر درآمدیم، در آن دوران هیچ مشکلی زندگی مشترکمان را تهدید نمی‌کرد اما در حال حاضر تنها مشکل من، دلسرد شدن از زندگی کردن با شوهرم است.

در ادامه جلسه دادگاه، شوهر این زن جوان با بیان اینکه من به شدت به همسرم علاقه‌مند هستم، افزود: طاقت ندارم از همسرم جدا شوم زیرا برای رسیدن به او سختی‌های زیادی را تحمل کرده‌ام.

مرد 30 ساله خاطر نشان کرد: تمامی مهریه همسرم را پرداخت می‌کنم. به شرطی که او از طلاق منصرف شود. من آرزوهای زیادی را برای زندگی مشترک با او در سر داشتم، اما همسرم تنها به دلیلی که منطقی نیست می‌خواهد تمام این علاقه را نابود کند.

مرد جوان با اشاره به اینکه من و همسرم در تمامی امور زندگی با یکدیگر تفاهم داریم، مدعی شد:‌ در مدت آشنایی‌مان هیچ‌گاه اختلافی بین‌مان به وجود نیامد، بنابراین درخواست همسرم غیرمنطقی است.

در ادامه جلسه دادگاه، زن جوان بار دیگر لب به سخن گشود و گفت: می‌خواهم بدون شوهرم زندگی جدیدی را بسازم و به آرزوهایی که در زندگی مشترک با آن نرسیده‌ام دست یابم.

مرد جوان در ادامه خطاب به همسرش بیان کرد:‌ من حاضر نیستم زندگی مشترکمان را با رضایت به جدایی نابود کنم. کلیه مهریه را پرداخت می‌کنم تا تو دست از لج‌بازی برداری.

به گزارش ایسنا، قاضی دادگاه بعد از شنیدن اظهارات زوج جوان، آنها را به مصالحه دعوت کرد و از مرد خواست تا نیازهای همسرش را برآورده کند. همچنین از زن جوان خواست که دست از لج‌بازی بردارد و به ادامه زندگی مشترک رضایت دهد.




موضوع مطلب : عقد نکاح - مهریه - طلاق - حقوق خانواده - حقوق زنان

لوگو
سلام. وبلاگ محسن قاری فارغ التحصیل کارشناسی حقوق از دانشگاه آزاد اسلامی واحد فراهان در جهت ارتقای توان مطالعاتی خود و ارایه مطالب مرتبط اقدام به درج این وبلاگ کرده ام. کلیه نظرات دوستان محترم میباشد و منتظر ارایه نظرات و پیشنهادات و مشاوره و تبادل لینک باشما هستیم.
آمار وبلاگ
  • بازدید امروز: 56
  • بازدید دیروز: 84
  • کل بازدیدها: 1086942
پیوندها