سفارش تبلیغ
صبا ویژن
 
.:؛ حقوق و حقوقدانان ؛:.
درباره وبلاگ


سلام. وبلاگ محسن قاری فارغ التحصیل کارشناسی حقوق از دانشگاه آزاد اسلامی واحد فراهان در جهت ارتقای توان مطالعاتی خود و ارایه مطالب مرتبط اقدام به درج این وبلاگ کرده ام. کلیه نظرات دوستان محترم میباشد و منتظر ارایه نظرات و پیشنهادات و مشاوره و تبادل لینک باشما هستیم.
صفحات وبلاگ
23090294263918019306.jpg
یکشنبه 91 اردیبهشت 31 :: 11:56 عصر ::  نویسنده : محسن قاری

آخرین خبر‌ها از پرونده‌ی قضایی کاریکاتوریست اراکی؛

 رییس کل دادگستری استان مرکزی: «کاریکاتوریست» اعتراض نکند، رای قطعی است

رییس کل دادگستری استان مرکزی با اشاره به آخرین اتفاقات پیرامون سیر قضایی پرونده‌ی کاریکاتوریست اراکی گفت: حکم این کاریکاتوریست هنوز قطعی نشده است اما اگر به آن اعتراض نشود رای قطعی خواهد بود...

 

به گزارش خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا) – منطقه مرکزی، حکمت‌علی مظفری در نشستی خبری با خبرنگاران با انتقاد از جوسازی برخی رسانه‌های داخلی و خارجی در خصوص پرونده شکایت یک نماینده استان از یک هفته‌نامه محلی و کاریکاتوریست این هفته‌نامه، افزود: تمامی مراحل طی شده در این پرونده قانونی بوده و قاضی دادگاه هم مطابق قانون به آن رسیدگی کرده است.

 

وی در توضیح این پرونده اظهار کرد: رای این پرونده از سوی دادگاه جزایی صادر شده و کاریکاتوریست تا 20 روز فرصت دارند تا اعتراض خود را اعلام کنند تا دادگاه تجدید نظر به آن رسیدگی کند.

 

مظفری گفت: ظهر روز شنبه شاکی پرونده از شکایت خود صرف‌نظر کرده است اما، این موضوع تاثیری در رای صادر شده ندارد و اگر متهم به رای دادگاه معترض است، باید در فرصت 20 روزه به این رای اعتراض کند که تاکنون این کار انجام نشده است؛ در غیر این‌ صورت چون اتهام وی مطابق با ماده 609 قانون مجازات اسلامی از جمله جرایم قابل گذشت نیست و جنبه عمومی دارد، رای صادره تغییر نخواهد کرد.

 

وی در پاسخ به این سوال که فکر نمی‌کنید بهتر بود این پرونده در دادگاه مطبوعات رسیدگی می‌شد؟ گفت: اگر بنده قاضی رسیدگی کننده بودم، شاید چنین تصمیمی می‌گرفتم اما، قاضی هم بر اساس قانون تشخیص داده است که این پرونده در دادگاه جزایی رسیدگی شود و شکایت انجام شده از مدیرمسوول هفته‌نامه به دادگاه مطبوعات برود.

 

مظفری افزود: در قانون آمده است که تنها شکایات مربوط به مدیران مسوول رسانه‌ها باید در دادگاه مطبوعات رسیدگی شود و برای بقیه عوامل رسانه‌ها از جمله خبرنگار، عکاس، کاریکاتوریست، سردبیر و ...، قاضی تشخیص دهنده خواهد بود.

 

وی گفت: رویه طی شده در خصوص این پرونده یک رویه معمول و قانونی است اما، متاسفانه عده‌ای برای رسیدن به منافع شخصی و بهره‌برداری سیاسی و تهیه خوراک تبلیغاتی برای بیگانگان در داخل و خارج از کشور جوسازی و غوغا به پا می‌کنند و رسانه‌های خارجی هم دنبال چنین مسائلی هستند تا بر علیه نظام اسلامی حرکت کنند.

 

رییس کل دادگستری استان مرکزی در پایان گفت: در جمهوری اسلامی ایران همه از جمله تمامی مسوولان در رده‌های مختلف، در برابر قانون یکسان هستند و خود را ملزم به رعایت قانون می‌دانند و نباید این‌گونه باشد که برخی‌ها به بهانه آزادی بیان، به دنبال امتیاز گرفتن و جوسازی باشند و در این صورت اصلا سنگ روی سنگ بند نخواهد شد.

 

به گزارش ایسنا، محمدرضا عدالت‌خواه رییس دادگاه مطبوعات استان مرکزی هم در این نشست خبری گفت: مطبوعات در جامعه‌ای که پیامبر آن برای کمال مکارم اخلاقی مبعوث شده است، می‌بایست مروج فضایل اخلاقی باشند و وزانت در کلام داشته باشند.

 

وی افزود: نمی‌شود که به نام انتقاد، به پخش شایعات و درج مطالب خلاف واقع و تحریف واقعیات پرداخت و مرز روشنگری افکار عمومی با ایجاد یاس و ناامیدی در مردم و تفرقه، کاملا از یکدیگر جدا است.

 

عدالت‌خواه تصریح کرد: مطابق بند 8 ماده 6 قانون مطبوعات، افتراء به مقامات، ارگان‌ها، مسوولان و هر یک از افراد کشور و توهین به افراد حقوقی و حقیقی که دارای حرمت شرعی باشند، حتی اگر از طریق انتشار کاریکاتور و یا عکس باشد، جرم است.

انتهای پیام




موضوع مطلب : رسانه - روزنامه - اینترنت - دنیای ارتباطات - دادگاه مطبوعات

لوگو
سلام. وبلاگ محسن قاری فارغ التحصیل کارشناسی حقوق از دانشگاه آزاد اسلامی واحد فراهان در جهت ارتقای توان مطالعاتی خود و ارایه مطالب مرتبط اقدام به درج این وبلاگ کرده ام. کلیه نظرات دوستان محترم میباشد و منتظر ارایه نظرات و پیشنهادات و مشاوره و تبادل لینک باشما هستیم.
آمار وبلاگ
  • بازدید امروز: 17
  • بازدید دیروز: 34
  • کل بازدیدها: 1084867
پیوندها