سفارش تبلیغ
صبا ویژن
 
.:؛ حقوق و حقوقدانان ؛:.
درباره وبلاگ


سلام. وبلاگ محسن قاری فارغ التحصیل کارشناسی حقوق از دانشگاه آزاد اسلامی واحد فراهان در جهت ارتقای توان مطالعاتی خود و ارایه مطالب مرتبط اقدام به درج این وبلاگ کرده ام. کلیه نظرات دوستان محترم میباشد و منتظر ارایه نظرات و پیشنهادات و مشاوره و تبادل لینک باشما هستیم.
صفحات وبلاگ
23090294263918019306.jpg
سه شنبه 90 اردیبهشت 27 :: 8:20 عصر ::  نویسنده : محسن قاری

در قانون حمایت از خانواده مصوب سال 53، شرایط سختی برای ازدواج مجدد مردان در نظر گرفته شده بود که با منسوخ شدن این قانون، راه سوءاستفاده برای بسیاری از مردان باز شده و شرط در نظر گرفته شده مبنی بر رضایت همسر اول نیز کارایی چندانی ندارد، چرا که با گرفتن شناسنامه المثنی و تبانی با سردفترداران این شرط به راحتی از حیث اعتبار خارج می شود.

بر اساس ماده 17 قانون حمایت از خانواده ، مرد متقاضی ازدواج مجدد باید در تقاضانامه‌ای دلایل ازدواج دوم خود را شرح داده و در دو نسخه به دادگاه ارایه می کرد که یک نسخه از تقاضانامه ، ضمن تعیین وقت رسیدگی در دادگاه به همسر اول ابلاغ می‌شد و علاوه بر آن، دادگاه با انجام اقدامات ضروری از زن اول او تحقیق می‌کرد و توانایی مالی مرد را می‌سنجید که آیا مرد می‌تواند عدالت را اجرا کند یا خیر و در کنار این شرایط ، اگر تقاضای مرد طبق ماده 16 قانون سال 53 صحت داشت، آن وقت اجازه اختیار کردن همسر جدید را به مرد می‌داد و این حق را برای همسر اول باقی می‌گذاشت که اگر نمی خواهد زن این مرد باقی بماند، از دادگاه تقاضای طلاق و صدور گواهی عدم امکان سازش کند.

شروط مقرر برای ازدواج مجدد نیز عبارت بودند از:رضایت همسر اول به ازدواج مجدد مرد ، عدم قدرت همسر اول به ایفای وظایف زناشویی ، عدم تمکین زن اول از شوهر، ابتلای زن به جنون و امراض صعب العلاج ، محکومیت زن ، ابتلای زن به هرگونه اعتیاد مضر، ترک زندگی خانوادگی از طرف زن ، عقیم بودن زن و غایب یا مفقودالاثر شدن زن که شرایط اعتیاد و مفقوالاثرشدن و محکومیت و ابتلای به جنون نیز مشخص شده بود.

 



ادامه مطلب ...


موضوع مطلب :

دوشنبه 90 اردیبهشت 26 :: 10:29 عصر ::  نویسنده : محسن قاری
کشته شدن تنها شاهد رابطه شیطانی!
راز قتل پیرزن در دل مرد چغاله فروش بود.
 
 
 
تابناک:روز 11 اردیبهشت ماه جاری نیروی انتظامی از ماموران آتش نشانی درخواست کرد به باغی در بلوار مرزداران رفته و با شکافتن چاهی پلیس را در کشف راز یک جنایت یاری کنند.

پیرو این درخواست ماموران ایستگاه سوم ْآتش نشانی به محل اعزام شده و با یک چاه به عمق 200 متر و قطر 40 سانتی متر روبه‌رو شدند که ورود آتش نشانان به آن غیرممکن می‌نمود.

ماموران نیز با به کارگیری ابتکار خود ابزاری را برای انداختن در این عمق زیاد ساخته و آنرا به اعماق این چاه که در عمق 140 متری آن را آب فراگرفته بود فرستادند. آنها طی یک عملیات نفسگیر و پس از چند ساعت، این جسد را از عمق 200متری چاه بیرون کشیده و تحویل پزشکی قانونی دادند.

با این کار آتش نشانان آخرین برگ این پرونده مرموز کامل و تحقیقات پلیس در این باره به فرجام رسید اما چه رازی پشت سر این جنازه مخفی شده بود؟

کشتن تنها شاهد رابطه

داستان از این قرار بود که 2 ماه قبل ماموران پلیس قزوین از ناپدید شدن زنی 73 ساله در این شهر باخبر شدند.

یک ماه و اندی بعد در حالی که هیچ اثری از این خانم سن و سالدار به دست نیامده بود پلیس با به دست آمدن سرنخ‌هایی به یک مرد چغاله‌فروش کنار خیابان مشکوک شد.

به همین خاطر این مرد که اتباع یکی از کشورهای بیگانه بود بازداشت و به کارآگاهان ویژه قتل اداره آگاهی سپرده شد. متهم که در آغاز سعی می‌کرد خود را از همه جا بی‌خبر نشان دهد در ادامه بازجویی دست به اعترافی مخوف زد و به قتل پیرزن اعتراف کرد.

مرد چغاله فروش مدعی شد این پیرزن را به خاطر مطلع شدن وی از رابطه نامشروع با یکی از بستگانش کشته است.

وی گفت با زنی از اقوام مقتول رابطه برقرار کرده بودم ولی کسی از این ماجرا خبری نداشت.

تا اینکه روز حادثه فهمیدم مقتول شاهد عینی برقراری رابطه من با این زن بوده است از ترس اینکه وی اقوام این زن را در جریان بگذارد و برای من و این زن دردسر درست شود وی را به قتل رساندم.

بعد از این جنایت درصدد از بین بردن جنازه به عنوان تنها مدرک جرم خود برآمدم و آن‌را گونی پیچ کرده و در صندوق عقب خودرویی گذاشته و به باغی خلوت در بلوار مرزداران تهران بردم. به سختی آن را داخل چاه انداختم. چون چاه 200متر عمق داشت اصلا فکر نمی‌کردم یک روز کسی پی به این قتل ببرد و به خاطر آن گیر بیفتم.

با این اعترافات زنی که با این مرد رابطه غیر اخلاقی داشت نیز شناسایی و دستگیر شد.

تحقیقات تکمیلی درباره این پرونده همچنان ادامه دارد.
 
 
گردآوری:گروه خبر سیمرغ
منبع:tabnak.ir



موضوع مطلب : تجاوز به عنف - زنا همراه با اکراه - خیانت
1   2   3   4   5   >>   >   
لوگو
سلام. وبلاگ محسن قاری فارغ التحصیل کارشناسی حقوق از دانشگاه آزاد اسلامی واحد فراهان در جهت ارتقای توان مطالعاتی خود و ارایه مطالب مرتبط اقدام به درج این وبلاگ کرده ام. کلیه نظرات دوستان محترم میباشد و منتظر ارایه نظرات و پیشنهادات و مشاوره و تبادل لینک باشما هستیم.
آمار وبلاگ
  • بازدید امروز: 34
  • بازدید دیروز: 34
  • کل بازدیدها: 1084884
پیوندها