سفارش تبلیغ
صبا ویژن
 
.:؛ حقوق و حقوقدانان ؛:.
درباره وبلاگ


سلام. وبلاگ محسن قاری فارغ التحصیل کارشناسی حقوق از دانشگاه آزاد اسلامی واحد فراهان در جهت ارتقای توان مطالعاتی خود و ارایه مطالب مرتبط اقدام به درج این وبلاگ کرده ام. کلیه نظرات دوستان محترم میباشد و منتظر ارایه نظرات و پیشنهادات و مشاوره و تبادل لینک باشما هستیم.
صفحات وبلاگ
23090294263918019306.jpg
چهارشنبه 90 آبان 18 :: 12:43 صبح ::  نویسنده : محسن قاری

محسنی اژه‌ای:/‌1/
از ‌82 متهم پرونده فساد بانکی اخیر ‌23 نفر در بازداشتند
نزدیک به ‌2 هزار میلیارد تومان بیع‌نامه صوری در پرونده وجود دارد

سخنگوی قوه قضاییه به تشریح آخرین وضعیت پرونده فساد اخیر بانکی پرداخت...

به گزارش خبرنگار حقوقی خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، حجت‌الاسلام و المسلمین غلامحسین محسنی اژه‌ای در نشست خبری روز سه‌شنبه خود با اصحاب رسانه، ضمن تبریک اعیاد قربان و غدیر تصریح کرد: خدا را شاکریم که دشمنان نظام مقدس جمهوری اسلامی را بسیار کم‌خرد آفرید و این روزها که بیداری اسلامی و بیداری بسیاری از مردم کشورهای غربی مطرح شده، مسائلی را علیه جمهوری اسلامی ایران مطرح می‌کنند و واقعا اگر این جمله نبود که خدا دشمنان ما را از احمق‌ها قرار داده است، نمی‌دانستیم چه تعبیری باید داشته باشیم.

وی ادامه داد: غربی‌ها علیه ما سناریویی‌ها پست و سخیف درست می‌کنند در حالی که خودشان از تروریسم حمایت می‌کنند و رسما اعلام می‌کنند که ترور می‌کنیم. ایران را متهم می‌کنند که می‌خواسته فردی را در آمریکا ترور کند که شاید مضحک‌ترین از این حرف وجود نداشته باشد.

سخنگوی دستگاه قضایی افزود: امروز که رسوایی آنها برملا شده است، دروغین بودن ادعای دموکراسی‌خواهی آنها و مقابله‌شان با تروریسم مشخص شده و معلوم شده که اینها در حرفشان چقدر دروغگو هستند. می‌آیند علیه جمهوری اسلامی صحبت می‌کنند و به از بعضی نهادها و سپاه جملاتی می‌گویند که فقط شایسته خودشان است.

محسنی اژه‌ای اظهار کرد: جمهوری اسلامی بیش از 30 سال است که این حرف‌ها را شنیده و برای ما تازگی ندارد اما ظاهرا امروز این حرف‌ها در بین ملت‌های خودشان هم تاثیری ندارد و امیدواریم نخواهند برای سرپوش گذاشتن بر اعتراضات داخلی‌شان باز هم به این مطالب سخیف بپردازند.

وی در ادامه راجع به آخرین وضعیت پرونده فساد بانکی اخیر خاطرنشان کرد: اولا این اقدام، بسیار زشت، ناپسند و فساد بسیار بزرگی بود که در سیستم بانک‌های دولتی و غیردولتی ما واقع شد و مردم ما به‌حق، این توقع را داشتند و دارند که به صورت جامع و بدون اغماض و تبعیض با همه کسانی که در این پرونده دخیل بوده‌اند برخورد سریع و قاطع صورت گیرد.

دادستان کل کشور با بیان اینکه از 15 مردادماه تا به امروز تقریبا سه ماه از رسیدگی به این پرونده گذشته است، یادآور شد: سه ماه زمان کمی نیست اما با توجه به پیچیدگی‌ای که این پرونده داشته به نظرم زمان زیادی هم نیست. در این پرونده از بیش از 80 نفر به عنوان متهم تحقیق شده و اگر کسانی هم به عنوان مطلع حضور داشته‌اند به حساب بیاوریم، نزدیک به 100 مورد تحقیق قرار گرفته‌اند ولی 82 نفر به عنوان متهم داشتیم که از این تعداد 48 نفر با قرار بازداشت موقت زندانی شدند و از این تعداد باز هم تا ظهر امروز 23 نفر در بازداشت موقت هستند و بقیه با قرار مناسب آزاد شدند.

محسنی اژه‌ای گفت: با بررسی‌هایی که تاکنون صورت گرفته و مطالعه‌هایی که روی اسناد شرکت امیرمنصور آریا انجام شده ـ ضمن اینکه کارشناسی‌ها همچنان ادامه دارد ـ فقط چهار شرکت بیش از 1800 میلیارد تومان فروش‌نامه‌های صوری و غیرواقعی با شرکت امیرمنصور آریا دارند یعنی با تبانی‌ای که صورت گرفته از این چهار شرکت با شرکت امیرمنصور آریا یک قرارداد یا بیع‌نامه نوشته‌اند که مثلا فلان شرکت می‌خواهد این مقدار کالا را به شرکت امیرمنصور آریا بفروشد، در حالی که هیچ خرید و فروشی در کار نبوده است.

وی تصریح کرد: یکی از این شرکت‌ها، شرکت الیت منطقه آزاد انزلی است که مبلغ قراردادش بالغ بر 520 میلیارد ریال است. شرکت دیگر فولاد سام اسپادانا مبلغی بالغ بر 13 هزار میلیارد ریال، دیگری شرکت خدمات عمومی فولاد ایران با مبلغ 3 هزار میلیارد ریال و چهارمی شرکت میلاد حدید پارسیان با مبلغی بالغ بر 820 میلیارد ریال قرارداد است. دو شرکت دیگر هم وابسته به شرکت امیرمنصور آریا وجود دارد که بیع‌نامه‌های صوری داشتند اما در مجموع رقم بیع‌نامه‌های صوری نزدیک به 2 هزار میلیارد تومان بوده است.

ادامه دارد...




موضوع مطلب : قوه قضاییه - مرکز ارتباطات مردمی قوه قضاییه (129)

لوگو
سلام. وبلاگ محسن قاری فارغ التحصیل کارشناسی حقوق از دانشگاه آزاد اسلامی واحد فراهان در جهت ارتقای توان مطالعاتی خود و ارایه مطالب مرتبط اقدام به درج این وبلاگ کرده ام. کلیه نظرات دوستان محترم میباشد و منتظر ارایه نظرات و پیشنهادات و مشاوره و تبادل لینک باشما هستیم.
آمار وبلاگ
  • بازدید امروز: 64
  • بازدید دیروز: 120
  • کل بازدیدها: 1088292
پیوندها