سفارش تبلیغ
صبا ویژن
 
.:؛ حقوق و حقوقدانان ؛:.
درباره وبلاگ


سلام. وبلاگ محسن قاری فارغ التحصیل کارشناسی حقوق از دانشگاه آزاد اسلامی واحد فراهان در جهت ارتقای توان مطالعاتی خود و ارایه مطالب مرتبط اقدام به درج این وبلاگ کرده ام. کلیه نظرات دوستان محترم میباشد و منتظر ارایه نظرات و پیشنهادات و مشاوره و تبادل لینک باشما هستیم.
صفحات وبلاگ
23090294263918019306.jpg

محسنی اژه‌ای:/‌2/
فشار می‌آورند تا به پرونده متهمان اصلی رسیدگی نکنیم
دادستان تهران برای بازگرداندن خاوری از طریق اینترپل اقدام می‌کند

سخنگوی دستگاه قضایی با بیان اینکه با فساد بانکی اخیر چه باید کرد تا دیگر تکرار نشود؟ اظهار کرد: اتفاقی در سال‌های گذشته با حجم کمتر و شیوه ساده‌تری انجام شد اما امروز مبلغ بالاتر، اقدامات پیچیده‌تر و اکنون چندین بانک و نفرات مختلف درگیر این پرونده هستند...

به گزارش خبرنگار حقوقی خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، حجت‌الاسلام و المسلمین غلامحسین محسنی اژه‌ای در ادامه نشست خود با خبرنگاران تصریح کرد: با کمال تاسف فضاسازی‌هایی صورت می‌گیرد و قوه قضاییه را تحت فشار قرار می‌دهد تا نتواند به متهمان اصلی رسیدگی کند. با کمال تاسف گاهی اوقات با طرح موضوعات حاشیه‌ای تلاش می‌شود صورت مساله پاک شود و گاهی اوقات مسائل خارج از موضوع و خلاف واقع مطرح می‌شود که به نظر می‌رسد، قصد این است که قوه قضاییه نتواند بدون تبعیض با مفسدان اصلی برخورد کند که این فرافکنی‌ها شایسته نیست.

وی با تاکید بر اینکه قوه قضاییه تحت تاثیر این فضاسازی‌ها قرار نمی‌گیرد،‌ ادامه داد: بعضی از اینها قابل جواب است. ما نمی‌خواهیم در این مجلس به آنها پاسخ دهیم زیرا آنها همین را می‌خواهند. ما در تلاش هستیم در چهارچوب قانون بدون دعواهای سیاسی این دروغگویی‌ها را به جان بخریم و اجازه ندهیم که با این فرافکنی‌ها، مساله لوث شود. عده‌ای بدشان نمی‌آید این پرونده لوث شود.

سخنگوی دستگاه قضایی در پاسخ به این سوال که آیا اقدامات بین‌المللی برای بازگرداندن خاوری توسط قوه قضاییه انجام شده است یا خیر؟ خاطرنشان کرد: پس از اینکه دستگاه قضایی از بازگشت خاوری ناامید شد، به دادستان تهران دستور داده شد که از طریق پلیس بین‌الملل اقدامات لازم را انجام دهد.

محسنی اژه‌ای در پاسخ به این سوال که آیا تابعیت دوگانه جرم است و با کسانی که دارای تابعیت دوگانه هستند چه برخوردی صورت خواهد گرفت؟ گفت: ایران چنین مساله‌ای را به رسمیت نمی‌شناسد و طبعا اگر کسانی باشند که در دستگاه‌های دولتی مشغول به کار هستند و تابعیت دوگانه دارند، دستگاه‌های نظارتی باید اقدامات لازم را به عمل آورند.

خبرنگاری با طرح این موضوع که رییس‌جمهور از روند رسیدگی به پرونده فساد مالی اخیر انتقاد کرده و بیان کرده که این اتفاق خارج از سیستم بانکی رخ داده است، خواستار ارزیابی سخنگوی دستگاه قضایی شد که محسنی اژه‌ای پاسخ داد: همه قبول دارند که این موضوع در سیستم بانکی بوده و افرادی نیز خارج از سیستم بانکی حضور داشتند ولی تخلف اصلی در بانک‌ دولتی و غیردولتی صورت گرفته است. ما از بیش از 80 نفر از متهمان تحقیق کردیم اما اسمی نبردیم مگر اینکه در سوالات شما از افرادی اسم برده شده، از جمله خاوری که یک مورد علنی و روشن است اما در خصوص اینکه اتهام این افراد مطرح نشده، درست است زیرا ما بر اساس قانون مجاز به بیان عناوین اتهامی متهمان تا زمان قطعیت حکم نیستیم. امیدواریم اگر روزی قانون تغییر کرد ما مطالب را بیان کنیم.

دادستان کل کشور در خصوص پیگیری سیاست حبس‌زدایی در دستگاه قضایی نیز اظهار کرد: سیاست‌های زندان‌زدایی و جرم‌زدایی در زمان آیت‌الله هاشمی شاهرودی مطرح شد که کماکان نیز دنبال می‌شود و ما نباید هرگونه خلافی را که در کشور رخ می‌دهد جرم تلقی کنیم.

به گزارش ایسنا، در ادامه خبرنگار دیگری سوال خود را این‌گونه مطرح کرد که پنج‌شنبه هفته گذشته رییس‌جمهور در یک محفل خصوصی، مطالبی را نسبت به شخص شما و همچنین قوه قضاییه مطرح کردند. آیا این مطالب صحت دارد و اگر اینگونه نیست آیا مصداق افترا و نشر اکاذیب است یا خیر؟

محسنی اژه‌ای در پاسخ گفت: آنچه را اشاره کردید، بنده نیز در بعضی از سایت‌ها ملاحظه کردم. اینکه منتسب به ریاست‌جمهوری است یا خیر، من نمی‌دانم و باید منتظر بود که آیا به صورت رسمی تایید می‌شود یا نه.

وی افزود: در خصوص مواردی که من در جریان بودم، مطالب کذب محض است. باید منتظر بود که مشخص شود که این مطالبی که به رییس‌جمهور منتسب کرده‌اند درست است یا غلط، پس از آن می‌توان به یکایک آنها پاسخ داد؛ البته من بعید می‌دانم که رییس‌جمهور این مطالب را مطرح کرده باشند اما اجمالا باید بگویم آنچه در مورد خود من در آنجا مطرح شده، کذب و دروغ است و اگر این مسائل تایید شد آن زمان می‌توان به آنها پاسخ داد.

سخنگوی قوه قضاییه اظهار کرد: مایل هستم که اگر این اظهارات درست است، همان جلسه تشکیل شود، همان آقایان حضور یابند و شما اصحاب رسانه نیز در آن جلسه حضور یابید زیرا جواب این موضوعات از شما و مردم ما پوشیده نیست و من به صراحت مطالبی را که باید مطرح کنم، بیان می‌کنم.

در ادامه خبرنگار دیگری با بیان اینکه «چطور در دولت نهم و دهم چنین تخلف بزرگی رخ داده و مجوز بانک آریا صادر شده و پس از مدتی لغو می‌شود و بانک‌های گردشگری و تات همچنان دارند به کار خود ادامه می‌دهند؟»، گفت که «آیا صحت دارد شخصی با هویت «ع.ر» که گفته می‌شود از اقوام یکی از افراد نزدیک به رییس‌جمهور است، در محوریت این اختلاس قرار دارد؟»

سخنگوی دستگاه قضایی در پاسخ تصریح کرد: همه باید تلاش کنیم که جلوی چنین فسادهایی گرفته شود و یکی از راه‌ها، آسیب‌شناسی موضوع است. در این پرونده اگر قرار بوده کار صحیحی انجام شود باید اقدامات زیر نظر حسابرس، مدیرعامل و ... انجام می‌شد. این فرد هزار و 700 میلیارد تومان را در حساب شخصی خود گذاشته و اگر گفته شود که این افراد پولشویی کرده‌اند، صحیح است. این پول کثیف را برای ردگم کنی در حساب‌های مختلف می‌چرخاندند. این مبلغ را متقلبانه گرفته و سپس به حساب افراد مختلف ریخته‌اند که حتی بعضی از مبالغ آن هنوز در ناکجاآباد است.

ادامه دارد...




موضوع مطلب : قوه قضاییه - مرکز ارتباطات مردمی قوه قضاییه (129)

لوگو
سلام. وبلاگ محسن قاری فارغ التحصیل کارشناسی حقوق از دانشگاه آزاد اسلامی واحد فراهان در جهت ارتقای توان مطالعاتی خود و ارایه مطالب مرتبط اقدام به درج این وبلاگ کرده ام. کلیه نظرات دوستان محترم میباشد و منتظر ارایه نظرات و پیشنهادات و مشاوره و تبادل لینک باشما هستیم.
آمار وبلاگ
  • بازدید امروز: 4
  • بازدید دیروز: 84
  • کل بازدیدها: 1086890
پیوندها