سفارش تبلیغ
صبا ویژن
 
.:؛ حقوق و حقوقدانان ؛:.
درباره وبلاگ


سلام. وبلاگ محسن قاری فارغ التحصیل کارشناسی حقوق از دانشگاه آزاد اسلامی واحد فراهان در جهت ارتقای توان مطالعاتی خود و ارایه مطالب مرتبط اقدام به درج این وبلاگ کرده ام. کلیه نظرات دوستان محترم میباشد و منتظر ارایه نظرات و پیشنهادات و مشاوره و تبادل لینک باشما هستیم.
صفحات وبلاگ
23090294263918019306.jpg

فاصله طبقاتی برای همیشه بین زوج جوان فاصله انداخت

مردی در دادگاه گفت: انتخابم از ابتدا اشتباه بود. عاشق کارگر رستوران پدرم شدم و امروز بعد از 10 سال پشیمانم...

به گزارش خبرنگار حقوقی خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، زوجی با حضور در دادگاه خانواده، دادخواست طلاق توافقی خود را به رییس شعبه ارائه کردند.

مرد 38 ساله در خصوص علت تقاضایشان اظهار کرد: پدرم چندین تالار پذیرایی در شمال پایتخت دارد. من هم مانند برادرانم در کنار پدر، مشغول به کار شدم. 27 ساله بودم که دختری که امروز می‌خواهم از او جدا شوم در تالار پذیرایی ما به عنوان خدمتکار مشغول به کار شد.

وی ادامه داد: بعد از گذشت مدتی شدیدا به او علاقه‌مند شدم اما می‌دانستم اگر این موضوع را با پدرم مطرح کنم، قطعا او را اخراج خواهد کرد، به همین دلیل علاقه‌ام را در وهله اول فقط با خود این دختر در میان گذاشتم.

این مرد گفت: زمانی که موضوع را با او در میان گذاشتم، موافقت خود را اعلام کرد اما به او گفتم که اگر پدرم بفهمد، هر دوی ما را از کار اخراج می‌کند و من تا پیدا کردن شغلی مناسب بیکار خواهم بود. او تمام شرایط را پذیرفت و ما به عقد یکدیگر درآمدیم.

وی اضافه کرد: از آن دوران 10 سال می‌گذرد و امروز می‌فهمم که متاسفانه انتخاب من از همان ابتدا اشتباه بود. هرگز فکر نمی‌کردم فاصله طبقاتی زندگی مشترکم را از بین ببرد.

او با بیان اینکه به دلیل علاقه به همسرم درخواست مهریه 500 سکه‌ای او را پذیرفتم، ادامه داد: همسرم مهریه‌ 500 سکه‌ای را تعیین کرد و من بدون هیچ‌گونه اعتراضی آن را قبول کردم اما بعد از گذشت دو سال از زندگی‌مان از من خواست که مهریه‌اش را پرداخت کنم. من هم طبق وظیفه‌ای که داشتم آن را به صورت اقساطی پرداخت کردم زیرا واقعا به زندگی‌مان علاقه‌مند بودم.

این مرد مدعی شد: با تمام این مسائل همسرم نسبت به عهده خود وفادار نبود. هر از گاهی منزل را ترک می‌کرد و اکنون که فرزند هشت ساله‌ای داریم، باز هم به حرکات و رفتار ناپسند خود ادامه می‌دهد. زمانی که دلیل این مساله را از او جویا می‌شوم، بی‌علاقگی به من را دلیل کامل و روشنی برای رفتار خود می‌داند.

زن جوان نیز که در دادگاه حضور داشت، گفت: من اعتراف می‌کنم که انتخابم اشتباه بود. اکنون دیگر خواهان ادامه زندگی با همسرم نیستم. او هم به جدایی رضایت دارد.

به گزارش ایسنا،‌ رییس دادگاه پس از شنیدن اظهارات طرفین، حکم طلاق توافقی را صادر کرد.




موضوع مطلب : عقد نکاح - مهریه - طلاق - حقوق خانواده - حقوق زنان

لوگو
سلام. وبلاگ محسن قاری فارغ التحصیل کارشناسی حقوق از دانشگاه آزاد اسلامی واحد فراهان در جهت ارتقای توان مطالعاتی خود و ارایه مطالب مرتبط اقدام به درج این وبلاگ کرده ام. کلیه نظرات دوستان محترم میباشد و منتظر ارایه نظرات و پیشنهادات و مشاوره و تبادل لینک باشما هستیم.
آمار وبلاگ
  • بازدید امروز: 75
  • بازدید دیروز: 120
  • کل بازدیدها: 1086212
پیوندها