سفارش تبلیغ
صبا ویژن
 
.:؛ حقوق و حقوقدانان ؛:.
درباره وبلاگ


سلام. وبلاگ محسن قاری فارغ التحصیل کارشناسی حقوق از دانشگاه آزاد اسلامی واحد فراهان در جهت ارتقای توان مطالعاتی خود و ارایه مطالب مرتبط اقدام به درج این وبلاگ کرده ام. کلیه نظرات دوستان محترم میباشد و منتظر ارایه نظرات و پیشنهادات و مشاوره و تبادل لینک باشما هستیم.
صفحات وبلاگ
23090294263918019306.jpg

رییس دیوان عدالت اداری:
آمریکا باید پاسخگو باشد و عذرخواهی کند
آیا طبق قواعد بین‌المللی وسیله جرم را به مجرم بازمی‌گردانند؟

رییس دیوان عدالت اداری گفت: ‌آمریکا باید طبق اصول و قواعد شناخته شده‌ی بین‌المللی نسبت به تجاوز آشکار و نقض حریم هوایی ایران پاسخگو باشد و عذرخواهی کند...

به گزارش ایسنا،‌ حجت‌الاسلام منتظری طی سخنانی در جلسه هیات عمومی دیوان عدالت اداری افزود:‌ ما به عنوان یک مرجع حقوقی پرسش‌هایی را در ارتباط با این اقدام وقیحانه‌ی آمریکا مطرح می‌کنیم و آنها باید پاسخگوی آن باشند که آیا تجاوز زمینی یا هوایی بر اساس اصول حقوقی که همه کشورها آن را پذیرفته‌اند، جرم و مغایر منشور بین‌الملل است یا خیر؟

وی که با اشاره به تجاوز هواپیمایی جاسوسی ‌آمریکا در شرق کشور و اقدام پیروزمندانه فرزندان انقلاب و افتخارآفرینان نیروهای مسلح در تصاحب و فرود سالم پهپاد آمریکایی سخن می‌گفت، افزود: این وسیله‌ای که ایران توانست آن را سالم در اختیار بگیرد، آیا وسیله‌ی جرم هست یا خیر؟ و آیا طبق اصول و قواعد بین‌المللی وسیله‌ی جرم را به مجرم بر می‌گردانند؟

رییس دیوان عدالت اداری در ادامه اظهارکرد: بی‌شک اگر شبیه این اقدام از سوی ایران یا هر کشور دیگری نسبت به سرزمین آمریکا صورت می‌گرفت، سازمان‌های‌ بین‌المللی، شورای امنیت و آمریکا به گونه‌ای دیگر برخورد می‌کردند چندان که در ماجرای سناریوی ساختگی ترور یک سفیر در آمریکا، در حالی که هیچ مستند قابل ارایه‌ای نداشتند، بلافاصله‌ پرونده‌ای تشکیل دادند و ظرف مدت چند روز آن را به شورای امنیت بردند.

وی اضافه کرد: با این وصف، رییس جمهور آن کشور با بی‌شرمی مدعی می‌شود که هواپیما را به ما برگردانید و آن را پس بدهید. وقاحت هم حدی دارد. به کشوری تجاوز می‌کنند و بعد توقع دارند آلت جرم به آنها پس داده شود، حتما پس از آن منتظر عذرخواهی‌ هم هستند!

رییس دیوان عدالت اداری با اشاره به اینکه استکبار امروز در دنیا تمام ارزش‌های انسانی و اخلاقی را به واسطه داشتن ثروت و تکنولوژی زیر پا گذاشته است، تصریح کرد: هر آتشی که در دنیای امروز برافروخته شده و می‌شود که از مصادیق آن می‌توان 9 سال تجاوز و ظلم آشکار در عراق و همه آنچه را امروز در بحرین، مصر و افغانستان روی می‌دهد، برشمرد، به خوی استعماری و استکباری آمریکا باز می‌گردد.

وی هم‌چنین در ابتدای سخنان خود با اشاره به حدیثی از امام هشتم (ع) گفت: از امام رضا (ع) پرسیدند که افراد پست و فرومایه چه کسانی هستند و آن حضرت پاسخ دادند، «هرکس به واسطه‌ی چیزی که دارد به آن سرگرم شود و از خدا بازماند، آن فرد فرومایه و خوار است». با این وصف مال، جمال، مقام، قدرت و حتی گاهی علم ممکن است به عنوان حجابی میان بنده و خدا حایل شود، شخص را سرگرم کرده و از خدا بازدارد. همه ما باید اهتمام کنیم از این گردنه‌های سخت پیش رو به سلامت بگذریم.




موضوع مطلب : دیوان عدالت اداری - رسیدگی به تخلفات اداری کارکنان دولت

لوگو
سلام. وبلاگ محسن قاری فارغ التحصیل کارشناسی حقوق از دانشگاه آزاد اسلامی واحد فراهان در جهت ارتقای توان مطالعاتی خود و ارایه مطالب مرتبط اقدام به درج این وبلاگ کرده ام. کلیه نظرات دوستان محترم میباشد و منتظر ارایه نظرات و پیشنهادات و مشاوره و تبادل لینک باشما هستیم.
آمار وبلاگ
  • بازدید امروز: 51
  • بازدید دیروز: 101
  • کل بازدیدها: 1087682
پیوندها