سفارش تبلیغ
صبا ویژن
 
.:؛ حقوق و حقوقدانان ؛:.
درباره وبلاگ


سلام. وبلاگ محسن قاری فارغ التحصیل کارشناسی حقوق از دانشگاه آزاد اسلامی واحد فراهان در جهت ارتقای توان مطالعاتی خود و ارایه مطالب مرتبط اقدام به درج این وبلاگ کرده ام. کلیه نظرات دوستان محترم میباشد و منتظر ارایه نظرات و پیشنهادات و مشاوره و تبادل لینک باشما هستیم.
صفحات وبلاگ
23090294263918019306.jpg

اژه‌ای با اشاره به انتخابات آتی:/‌2/
اولین جلسه‌مان با وزارت کشور و شورای نگهبان برگزار شد
برای برخورد با تخلفات نامزدهای انتخابات و هواداران آنان آماده‌ایم

سخنگوی قوه قضاییه با اشاره به در پیش بودن نهم دی گفت: این روز که یادآور نهم دی سال 88 بعد از فتنه انتخابات است، دقیقا یکی از ایام‌الله است و یادآور کارآمدی حضور مردم در مقابل توطئه‌های دشمنان بوده و هست...

به گزارش خبرنگار حقوقی خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، حجت‌الاسلام و المسلمین غلامحسین محسنی اژه‌ای در ابتدای نشست روز دوشنبه خود با خبرنگاران با بیان این مطلب افزود: نهم دی روزی بود که یک بار دیگر مردم انقلابی ما نسبت به انقلاب و پیشوا و مقتدای خودشان ثابت کردند که هر کجا که لازم باشد با دل و جان می‌آیند و در مقابل دشمن می‌ایستند. به خاطر همین امر خدا را شاکریم.

وی ادامه داد: همچنین خدا را سپاسگزاریم که لطفش شامل حال ملت ایران شد و یکی از هواپیماهای پیشرفته نیروهای آمریکایی به دست نیروهای سپاه افتاد؛ البته این نمونه کوچکی بود و توانمندی‌های ما بیش از اینهاست.

دادستان کل کشور همچنین با اشاره به در پیش بودن ثبت‌ نام نامزدهای انتخابات مجلس تصریح کرد: همه دستگاه‌ها طبق قانون تلاششان را به کار گرفته‌اند تا امسال نیز مانند گذشته انتخاباتی پرشور و توام با آرامش داشته باشیم. شورای نگهبان که نظارت بر انتخابات را به طور انحصاری بر عهده دارد وظایف خود را انجام می‌دهد. وزارت کشور نیز مقدمات امر را کاملا فراهم کرده است.

محسنی اژه‌ای اظهار کرد: قوه قضاییه هم تلاش می‌کند که آنچه را قانون بر عهده‌اش گذاشته به خوبی انجام دهد. از جمله وظایفی هم که برای قوه قضاییه در قانون انتخابات تعریف شده، یکی در مورد استعلاماتی است که هیات‌های اجرایی و شورای نگهبان از قوه قضاییه و دادستان کل کشور انجام می‌دهند و در این زمینه ما الان آمادگی کامل داریم تا در زمان مشخص به استعلامات پاسخ دهیم. وظیفه دیگر این است که چنانچه گزارشی از تخلف نامزدان یا هواداران آنها داده شود که جرم باشد، برخورد کنیم. برای این کار پیش‌بینی‌های لازم انجام شده و دادسراها و دادگاه‌ها آمادگی لازم را دارند.

وی خاطرنشان کرد: مساله دیگر بحث پیشگیری از جرایم انتخاباتی است. ماده 67 قانون انتخابات، قوه قضاییه را مکلف کرده است که با هماهنگی دستگاه‌های اجرایی و نظارتی از وقوع جرایم انتخاباتی پیشگیری کند که در این زمینه روز گذشته اولین جلسه با حضور نمایندگانی از وزارت کشور و شورای نگهبان برگزار شد و راهکارهایی در این زمینه در نظر گرفته شد؛ از جمله اینکه رسانه‌ها به ویژه رسانه ملی در این زمینه کار کنند تا نامزدها و افرادی که در ستادهای انتخاباتی کار می‌کنند قانون انتخابات را مطالعه کنند تا مشکلی پیش نیاید.

سخنگوی قوه قضاییه یادآور شد: مطلب دیگر این بود که آمریکا دست به یک کار بچه‌گانه زد و گفت می‌خواهیم یک سفارتخانه مجازی در ایران ایجاد کنیم. این موضوع آنقدر سطحی است که نیازی به بحث حقوقی ندارد اما من می‌خواهم به مردم به ویژه جوانان یادآور شوم که معمولا اینگونه برنامه‌ها برای جذب افراد و در نهایت سوءاستفاده از آنهاست چون خیلی از افرادی که در دام آمریکا افتاده‌اند و بعدا جاسوس شده‌اند از همین طرق بوده است؛ البته از لحاظ حقوقی هم دستگاه‌های ذی‌ربط اقدامات خود را خواهند داشت.




موضوع مطلب : قوه قضاییه - مرکز ارتباطات مردمی قوه قضاییه (129)

لوگو
سلام. وبلاگ محسن قاری فارغ التحصیل کارشناسی حقوق از دانشگاه آزاد اسلامی واحد فراهان در جهت ارتقای توان مطالعاتی خود و ارایه مطالب مرتبط اقدام به درج این وبلاگ کرده ام. کلیه نظرات دوستان محترم میباشد و منتظر ارایه نظرات و پیشنهادات و مشاوره و تبادل لینک باشما هستیم.
آمار وبلاگ
  • بازدید امروز: 32
  • بازدید دیروز: 214
  • کل بازدیدها: 1088474
پیوندها