سفارش تبلیغ
صبا ویژن
 
.:؛ حقوق و حقوقدانان ؛:.
درباره وبلاگ


سلام. وبلاگ محسن قاری فارغ التحصیل کارشناسی حقوق از دانشگاه آزاد اسلامی واحد فراهان در جهت ارتقای توان مطالعاتی خود و ارایه مطالب مرتبط اقدام به درج این وبلاگ کرده ام. کلیه نظرات دوستان محترم میباشد و منتظر ارایه نظرات و پیشنهادات و مشاوره و تبادل لینک باشما هستیم.
صفحات وبلاگ
23090294263918019306.jpg
سه شنبه 90 آذر 29 :: 12:14 صبح ::  نویسنده : محسن قاری

محسنی اژه‌ای:/‌3/
پرونده «کرسنت» در دادسرای تهران مطرح است

سخنگوی قوه قضاییه در پاسخ به سوال خبرنگاری در مورد اقدام دستگاه قضایی برای پیگرد دو مقام آمریکایی طراح ترور یکی از فرماندهان نظامی کشور اظهار کرد: در دادگستری تهران طرح شکایت شد و از طریق پلیس بین‌الملل این موضوع در دست اقدام است و قاضی مربوطه نیز اقدامات لازم را انجام داده است...

به گزارش خبرنگار حقوقی خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، در ادامه نشست روز دوشنبه حجت‌الاسلام و المسلمین غلامحسین محسنی اژه‌ای با اصحاب رسانه، خبرنگاری با بیان اینکه پیش از این گفتید فشارهایی به دستگاه قضایی در خصوص پرونده فساد مالی اخیر وارد می‌شود، از سخنگوی دستگاه قضایی سوال کرد که آیا می‌تواند اسامی این افراد را اعلام کند؟

محسنی اژه‌ای پاسخ داد: به طور طبیعی کسانی که منافعشان به خطر افتاده و از پیگیری قاطع، احساس خطر می‌کنند فشار می‌آورند و ان‌شاءالله دستگاه قضایی تحت تاثیر هیچ یک از جوسازی‌ها قرار نخواهد گرفت و اکنون نیز نیازی به ذکر اسامی نیست.

خبرنگار دیگری اظهارات روز گذشته احمد توکلی در مجلس را مورد اشاره قرار داد و از سخنگوی دستگاه قضایی خواستار ارزیابی شد که وی پاسخ داد: ما سخنگوی قوه قضاییه هستیم و سخنگوی دیگران نیستیم؛ البته در این پرونده و پرونده‌های مشابه این‌گونه بوده که اشخاص حقیقی و حقوقی خارج از نظامات حکومتی بدون وابستگی به فرد صاحب قدرت نمی‌توانند تخلفات بزرگ این‌چنینی را مرتکب شوند و قطعا کسانی را که با متهمان همراهی کرده، راه را هموار کرده‌اند، در این موضوع شرکت کرده و یا معاونت داشته‌اند را شناسایی و با آنان برخورد می‌کنیم. در این راستا ضعیف‌کشی نیز نخواهد شد. طبیعی است که افراد و جرایم در این پرونده در یک رده نیستند اما قوه قضاییه مصمم است که با همه افراد متخلف در این پرونده به تناسب جرم و بدون اغماض برخورد کند.

دادستان کل کشور یادآور شد: ما می‌خواهیم با توجه به مطالبی که از این پرونده استخراج می‌شود برای پیشگیری از موارد مشابه استفاده کنیم و قوه قضاییه در حال آسیب‌شناسی موضوع نیز هست. در این راستا مهم این است که به جرم رسیدگی شود. اگر به این جرم به طور قاطع رسیدگی کردیم، این موضوع جزو افتخارات نظام خواهد بود زیرا موضوع ابعاد مختلفی دارد و برخی از ابعاد آن نیز پیچیده است.

خبرنگار دیگری در خصوص پرونده آمنه بهرامی سوال کرد که محسنی اژه‌ای گفت: این ادعا که در این پرونده با رضایت کار انجام نشده و مسائل این‌چنینی نیاز به بررسی دارد و دادستان تهران از این بعد در حال بررسی پرونده است. اگر به این نتیجه برسند، راه قانونی برای آن پیدا می‌کنند.

در ادامه خبرنگاری خواستار توضیحات سخنگوی قوه قضاییه در خصوص پرونده روزنامه ایران و ضرب و شتم تعدادی از کارکنان آن شد که محسنی اژه‌ای پاسخ داد: این پرونده در دادگستری مطرح است و من اکنون از مرحله نهایی آن اطلاعی ندارم.

سخنگوی دستگاه قضایی در خصوص پرونده نفتی کرسنت که مورد سوال یکی از خبرنگاران بود و اینکه آیا اخیرا متهمانی در این رابطه احضار شده‌اند نیز گفت: این پرونده از مدت‌ها قبل مطرح بوده و در حال حاضر نیز مطرح است و جزو مواردی است که نیاز به کار کارشناسی دارد. اکنون این پرونده در دادسرای تهران در دست بررسی است و افرادی را به عنوان مطلع و بعضا متهم احضار کرده‌اند و از آنان تحقیق می‌کنند.

خبرنگار دیگری سوال خود را این‌گونه مطرح کرد که شنیده شده پرونده متهمان جریان موسوم به انحرافی به دادگاه ارسال شده و این افراد محکوم شده‌اند. محسنی اژه‌ای پاسخ داد: پرونده بعضی از این افراد به دادگاه رفته، دو نفر از آنان محکوم شده‌اند و احکام حبس و استرداد اموال برای آنان صادر شده است؛ البته هنوز این حکم در مرحله تجدیدنظرخواهی است و قطعی نشده است. پرونده دو نفر دیگر نیز در مرحله دادگاه است و پرونده بعضی از آنان نیز به دادگاه ارسال شده است.




موضوع مطلب : قوه قضاییه - مرکز ارتباطات مردمی قوه قضاییه (129)

لوگو
سلام. وبلاگ محسن قاری فارغ التحصیل کارشناسی حقوق از دانشگاه آزاد اسلامی واحد فراهان در جهت ارتقای توان مطالعاتی خود و ارایه مطالب مرتبط اقدام به درج این وبلاگ کرده ام. کلیه نظرات دوستان محترم میباشد و منتظر ارایه نظرات و پیشنهادات و مشاوره و تبادل لینک باشما هستیم.
آمار وبلاگ
  • بازدید امروز: 39
  • بازدید دیروز: 214
  • کل بازدیدها: 1088481
پیوندها