سفارش تبلیغ
صبا ویژن
 
.:؛ حقوق و حقوقدانان ؛:.
درباره وبلاگ


سلام. وبلاگ محسن قاری فارغ التحصیل کارشناسی حقوق از دانشگاه آزاد اسلامی واحد فراهان در جهت ارتقای توان مطالعاتی خود و ارایه مطالب مرتبط اقدام به درج این وبلاگ کرده ام. کلیه نظرات دوستان محترم میباشد و منتظر ارایه نظرات و پیشنهادات و مشاوره و تبادل لینک باشما هستیم.
صفحات وبلاگ
23090294263918019306.jpg

محسنی اژه‌ای خبر داد:/‌6 و پایانی/
پیگیری حقوقی ورود پهپاد آمریکایی به آسمان ایران
احضار ‌4 نماینده به عنوان متهم یا مطلع در پرونده فساد اخیر

سخنگوی قوه قضایی در پاسخ به سوالی در مورد اجرا نشدن برخی احکام صادره به نفع سازمان اوقاف، گفت: اولا گاهی اوقات حکم به نفع اوقاف و گاهی علیه اوقاف صادر می‌شود. ثانیا اگر حکم موانع خارجی داشته باشد که باعث شود قابلیت اجرا نداشته باشد یا مساله امنیتی وجود داشته باشد، شورای تامین تشکیل می‌شود و در مورد این مسئله تصمیم‌گیری می‌شود. بنابراین در این زمینه بن‌بستی وجود ندارد و طبیعی است که اجرای احکام نتواند در همان بدو امر حکم را اجرا کند...

به گزارش خبرنگار حقوقی خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، در ادامه نشست روز دوشنبه حجت‌الاسلام و المسلمین غلامحسین محسنی اژه‌ای با خبرنگاران، خبرنگاری در مورد وضعیت پرونده افرادی که به خاطر آلودگی هوا اعلام شکایت کرده‌اند سوال کرد که دادستان کل کشور پاسخ داد: در مورد آلودگی هوا شکایتی به قوه قضاییه ارائه نشده است.

وی در پاسخ به سوالی در رابطه با اقدامات حقوقی مربوط ورود هواپیمای آمریکایی به کشورمان نیز اظهار کرد: پرونده‌ای در این زمینه تنظیم شده و برای دادگستری ارسال شده است و الان وزارت خارجه پیگیر این موضوع است؛ البته جنایت‌های آمریکا یکی دو تا نیست و به تدریج پرونده‌ها پیگیری می‌شود؛ لذا هم پرونده دو مقام آمریکایی به جریان افتاده است و هم پرونده‌های دیگر جنایات آمریکا در حال پیگیری است.

خبرنگاری به ورود گروه توسعه امیرمنصور آریا در بخش ورزشی و برخی تیم‌های فوتبال اشاره کرد و پرسید آیا در این زمینه کسی احضار شده است؟ که محسنی اژه‌ای پاسخ داد: مشخصا کسی از ورزشی‌ها احضار نشده است.

خبرنگار دیگری با ضد منافع ملی خواندن برخی اقدامات جریان موسوم به انحرافی، پرسید که آیا بهتر نیست از وقوع جرایم این افراد در جریان انتخابات آتی پیشگیری کنیم تا به فتنه‌ای بزرگ‌تر از فتنه 88 مبتلا نشویم؟

سخنگوی قوه قضاییه پاسخ داد: تا زمانی که فردی مرتکب جرمی نشود نمی‌توان او را مجازات کرد. اگر در مورد انتخابات هم کسی از امکانات دولتی استفاده کند طبق قانون جرم است و قوه قضاییه برخورد می‌کند. در خصوص استفاده از قدرت هم اگر گزارشی ارائه شود قوه قضاییه برخورد می‌کند؛ البته در باب پیشگیری هم حتما باید اقدام کرد اما اگر احتمال بدهیم کسی می‌خواهد جرمی مرتکب شود و او را بازداشت کنیم، درست نیست.

خبرنگاری در مورد شکایت علیه علی مطهری سوال کرد که محسنی اژه‌ای در پاسخ گفت: یک نماینده مجلس چنانچه در حیطه وظایف نمایندگی خودش بخواهد اظهارنظر کند، آزاد است و کسی نمی‌تواند متعرض او شود اما اگر همین نماینده اقداماتی خارج از وظیفه یا اقدام مجرمانه‌ای انجام دهد می‌شود علیه او شرکت کرد اما نمی‌دانم کسی از ایشان شکایت کرده است یا خیر.

وی در پاسخ به سوالی در مورد تعداد نمایندگان احضار شده به عنوان متهم یا مطلع در رابطه با پرونده فساد اقتصادی اخیر نیز خاطرنشان کرد: تعداد این نمایندگان چهار نفر بوده است.

خبرنگاری از وضعیت پرونده بیمه ایران سوال پرسید که محسنی اژه‌ای در پاسخ گفت: در این پرونده دادسرا مجددا رفع نقص کرده و پرونده را به دادگاه ارسال کرده است.

خبرنگاری از آخرین وضعیت پرونده آتش‌سوزی در مسجد ارک نیز سوال کرد و پرسید که آیا درست است رییس قوه قضاییه به دادستان تهران نامه‌ای نوشته و طی این نامه از او خواسته تا از دفتر رهبری در مورد تسریع در رسیدگی به این پرونده استعلام کند؟

محسنی اژه‌ای در پاسخ تصریح کرد: یقینا چنین چیزی غلط است. معنا ندارد که رییس قوه قضاییه به دادستان تهران نامه بنویسد تا از دفتر رهبری برای این مورد استعلام کند. چنین چیزی غلط است و اصلا نیاز به تحقیق ندارد اما در مورد جزئیات این پرونده من اطلاعی ندارم و در این مورد پیگیری می‌کنم.




موضوع مطلب : قوه قضاییه - مرکز ارتباطات مردمی قوه قضاییه (129)

لوگو
سلام. وبلاگ محسن قاری فارغ التحصیل کارشناسی حقوق از دانشگاه آزاد اسلامی واحد فراهان در جهت ارتقای توان مطالعاتی خود و ارایه مطالب مرتبط اقدام به درج این وبلاگ کرده ام. کلیه نظرات دوستان محترم میباشد و منتظر ارایه نظرات و پیشنهادات و مشاوره و تبادل لینک باشما هستیم.
آمار وبلاگ
  • بازدید امروز: 13
  • بازدید دیروز: 216
  • کل بازدیدها: 1086444
پیوندها