سفارش تبلیغ
صبا ویژن
 
.:؛ حقوق و حقوقدانان ؛:.
درباره وبلاگ


سلام. وبلاگ محسن قاری فارغ التحصیل کارشناسی حقوق از دانشگاه آزاد اسلامی واحد فراهان در جهت ارتقای توان مطالعاتی خود و ارایه مطالب مرتبط اقدام به درج این وبلاگ کرده ام. کلیه نظرات دوستان محترم میباشد و منتظر ارایه نظرات و پیشنهادات و مشاوره و تبادل لینک باشما هستیم.
صفحات وبلاگ
23090294263918019306.jpg

مدیر کانون اصلاح و تربیت تهران:
منطقه 15 بیشترین مددجویان کودک و نوجوان را دارد
جرم 50 درصد دختران، روابط نامشروع و 30 درصد فرار از منزل است

مدیرکانون اصلاح و تربیت تهران با تشریح آمار مددجویان، نوع جرایم و فراوانی آن در میان کودکان و نوجوانان تهرانی اعلام کرد که جرم 80 درصد دختران معرفی شده به کانون اصلاح و تربیت، روابط نامشروع و فرار از منزل است...

به گزارش خبرنگار حقوقی ایسنا،‌ علی رستمی که در همایش هم‌اندیشی بررسی چالش‌ها و راهکارهای دادرسی و اصلاح و تربیت کودکان و نوجوانان معارض با قانون سخن می‌گفت، افزود: کودکانی که در کانون اصلاح و تربیت نگهداری می‌شوند کودکان بسیار نیازمندی هستند که با مشکلاتی که در جامعه از سوی کانون اصلاح و تربیت، مراجع قضایی و انتظامی عائد‌شان می‌شود مواجه هستند.

وی با ارائه گزارشی از آمارهای بررسی شده در کانون اصلاح و تربیت از سال 1380 تا پایان شش ماهه 1390 گفت: نتایج بررسی آمارها، حاصل پیشنهادها و راهکارهایی است که می‌تواند ما را از این چالش بزرگ رهایی دهد.

رستمی ادامه داد: بررسی‌ آمارها نشان می‌دهد، جرایم در حوزه کودکان و نوجوانان به ترتیب در زمینه سرقت و اخاذی 28 درصد، ضرب و جرح 18 درصد، موادمخدر و اعتیاد 12 درصد بوده است و مابقی جرایم فردی هستند.

وی درباره تفکیک جرایم برای دختران و پسرانی که به کانون اصلاح و تربیت آورده می‌شوند، گفت: نزدیک به 50 درصد از جرایم دختران مربوط به روابط نامشروع و 30 درصد مربوط به اتهام فرار از منزل است.

رستمی افزود: 48 درصد مددجویان در کانون اصلاح و تربیت تهران کمتر از 10 روز و 16 درصد بین10 تا 20 روز در کانون اصلاح و تربیت اقامت کرده‌اند که در حقیقت 83 درصد مددجویان قبل 2 ماه از کانون ترخیص می‌شوند.

وی ادامه داد: هم‌چنین برای 53 درصد مددجویان قرار کفالت صادر شده است و برای 82 درصد قرار‌های صادره نیز مبلغ زیر 10 میلیون تومان بوده است. آمارها نشان می‌دهد که 71 درصد مددجویان بدون حبس آزاد می‌شوند.

رستمی با بیان این‌که منطقه 15 تهران دارای بیشترین سکونت مددجویان دختر و پسر است، گفت: 71 درصد از مددجویان کودک و نوجوان کانون تهران شاغل هستند و 15 درصد دانش‌آموز و 11 درصد دیگر بیکارند. 55 درصد از مددجویان نیز با پدر و مادر خود زندگی می‌کنند و 45 درصد نیز فاقد خانواده‌ی سالم هستند.

مدیرکانون اصلاح و تربیت تهران تاکید کرد: طبق آمار 10ساله درباره وضعیت مددجویان کانون‌ اصلاح و تربیت می‌توان گفت که در حدود 87 درصد از کودکان برای اولین بار و بدون سابقه کیفری وارد کانون اصلاح و تربیت می‌شوند.

به گزارش ایسنا،‌ در ادامه این همایش، هادی نصیری، سرپرست دادسرای ویژه اطفال (ناحیه 29) طی سخنانی اظهار کرد: در بند 5 ماده 156 قانون اساسی که در ارتباط با اختیارات قوه قضاییه است، یکی از وظایف مهم قوه قضاییه، اقدام مناسب در پیشگیری از وقوع جرایم و اصلاح مجرم دانسته شده است.

وی افزود: در ارتباط با پیشگیری از جرایم باید گفت که این مساله فقط به قوه قضاییه مربوط نیست، بلکه سایر قوا از جمله قوه مجریه در آن دخیل هستند.

سرپرست دادسرای ویژه اطفال (ناحیه 29) تصریح کرد: قانون فرآیند دادرسی اطفال و نوجوانان و دادگاه ویژه اطفال تصویب شده ولی متاسفانه در این زمینه خلاء قانونی را داریم.

نصیری تاکید کرد: دادگاه ویژه و دادسرا و قضات رسیدگی لازم را انجام می‌دهند اما باید گفت که ابتدای تشکیل پرونده از طریق ضابطین انجام می‌شود در واقع آنچه که ما خلاء داریم ابتدای تشکیل پرونده است زیرا زمانی که پرونده‌ای تشکیل می‌شود متاسفانه ضابط ویژه‌ای ندارد. آیا اینگونه می‌خواهیم با جرایم کسانی که هنوز به سن بلوغ نرسیده‌اید برخورد کنیم.

وی تاکید کرد: تا زمانی که پلیس ویژه اطفال و نوجوانان تشکیل نشود این مشکل را خواهیم داشت ولی باز هم باید گفت که ماموران نیروی انتظامی تلاش لازم خود را انجام می‌دهند در واقع باید پلیس ویژه آموزشی در کلانتری‌ها و آگاهی وجود داشته باشد تا کودکان در معرض خطر را با وضعیت نامطلوب نزد مراجع قضایی نیاورند.

سرپرست دادسرای ویژه اطفال (ناحیه 29) تاکید کرد: مشکل بعدی که در مورد این کودکان وجود دارد خلاء قانونی است که بعد از دوران محکومیت آنهاست که بعد از اینکه محکومیت خود را سپری کردند، نمی‌دانند باید کجا بروند.




موضوع مطلب : شکنجه کودکان - کودک آزاری - حقوق کودک - کانون اصلاح وتربیت

لوگو
سلام. وبلاگ محسن قاری فارغ التحصیل کارشناسی حقوق از دانشگاه آزاد اسلامی واحد فراهان در جهت ارتقای توان مطالعاتی خود و ارایه مطالب مرتبط اقدام به درج این وبلاگ کرده ام. کلیه نظرات دوستان محترم میباشد و منتظر ارایه نظرات و پیشنهادات و مشاوره و تبادل لینک باشما هستیم.
آمار وبلاگ
  • بازدید امروز: 89
  • بازدید دیروز: 90
  • کل بازدیدها: 1087197
پیوندها