سفارش تبلیغ
صبا ویژن
 
.:؛ حقوق و حقوقدانان ؛:.
درباره وبلاگ


سلام. وبلاگ محسن قاری فارغ التحصیل کارشناسی حقوق از دانشگاه آزاد اسلامی واحد فراهان در جهت ارتقای توان مطالعاتی خود و ارایه مطالب مرتبط اقدام به درج این وبلاگ کرده ام. کلیه نظرات دوستان محترم میباشد و منتظر ارایه نظرات و پیشنهادات و مشاوره و تبادل لینک باشما هستیم.
صفحات وبلاگ
23090294263918019306.jpg
دوشنبه 90 دی 19 :: 3:37 عصر ::  نویسنده : محسن قاری

/همایش علمی ـ کاربردی پیشگیری از وقوع جرم/‏
رییس دادگستری مازندران: پیشگیری از جرم، پیشگیری از بیماری است‏

رییس کل دادگستری مازندران در همایش علمی کاربردی طراحی مدیریت فرآیند پیشگیری از وقوع جرم در تنکابن گفت: این ستاد در شهرستان‌ها به ریاست روسای دادگستری‌ها و دبیری دادستانی آن دادگستری تشکیل شده است...

به گزارش ایسنا، ‌حجت‌الاسلام حسین طالبی اظهارکرد: اگر باورهای دینی و عقیدتی تقویت شود علاوه بر پیشگیری از وقوع جرایم به افراد کمک می‌کند تا سطح ارتباطات و مراوده سالم اجتماعی افزایش یابد و افرادی که زمینه ارتکاب جرمی را نیز دارند به جرایم فکر نکنند.

وی با بیان اینکه مساله پیشگیری از وقوع جرایم همانند پیشگیری از یک بیماری برای سلامت جامعه حایز اهمیت است، ادامه داد: معتقدیم اگر جرمی در جامعه یا خانواده واقع نشود بهتر از آن است که پس از وقوع آن به رسیدگی بپردازیم.

این مقام قضایی خاطرنشان کرد: در پیشگیری نمی‌توان گفت قوه قضاییه به تنهایی به عنوان متولی مسئول است بلکه برای رسیدن به یک نتیجه مطلوب تمام دستگاه‌های اجرایی و فرهنگی باید باهمکاری رسانه‌ها کار کنند تا نتایج مطلوب‌تری حاصل شود.

رییس کل دادگستری مازندران تصریح کرد: برگزاری چنین کارگاه‌ها و همایش‌های آسیب‌ شناسانه با حضور متولیان قوه قضاییه در شهرستان‌ها و ادارات مرتبط با امر اطلاع‌رسانی فرهنگی و انتظامی بسیار مفیدند، اما در برپایی این همایش‌ها باید دقت شود تا مسائل به صورت کلیشه‌ای و صرفا کارگاهی نباشد.

وی یادآور شد: بررسی ابعاد جرایم به ویژه سرقت، مواد مخدر، ضرب و جرح که در کشور از عمومیت و ضریب وقوع بیشتری برخوردار است باید به صورت میدانی کار پژوهشی و مطالعاتی صورت پذیرد و به صورت درست دسته‌بندی و بکارگیری شوند تا با مطالعه زوایای پنهان این جرایم به نتایج مطلوب دست یابیم.

طالبی با بیان این که شناسایی دقیق علل وقوع جرایم و راه‌های رفع آنها می‌تواند کمک موثری به اصلاح رفتارهای خطرآفرین در جامعه کند، خاطرنشان کرد: برای حل مشکلات باید عمیق و ریشه‌ای پیشگیری داشته باشیم و با شناخت صحیح، راهکارهای طرح شده را مورد ارزیابی قرار دهیم تا با خرد جمعی به نکته قابل تامل و راهکارهای اساسی دست یابیم.

براساس این گزارش، همایش یک‌روزه علمی کاربردی طراحی مدیریت فرآیند پیشگیری از وقوع جرایم اجتماعی به همت ستاد پیشگیری وقوع جرم دادگستری مازندران در تنکابن برگزار شد.




موضوع مطلب : امنیت اجتماعی - پیشگیری از جرم - آمار جنائ

لوگو
سلام. وبلاگ محسن قاری فارغ التحصیل کارشناسی حقوق از دانشگاه آزاد اسلامی واحد فراهان در جهت ارتقای توان مطالعاتی خود و ارایه مطالب مرتبط اقدام به درج این وبلاگ کرده ام. کلیه نظرات دوستان محترم میباشد و منتظر ارایه نظرات و پیشنهادات و مشاوره و تبادل لینک باشما هستیم.
آمار وبلاگ
  • بازدید امروز: 144
  • بازدید دیروز: 120
  • کل بازدیدها: 1088372
پیوندها