سفارش تبلیغ
صبا ویژن
 
.:؛ حقوق و حقوقدانان ؛:.
درباره وبلاگ


سلام. وبلاگ محسن قاری فارغ التحصیل کارشناسی حقوق از دانشگاه آزاد اسلامی واحد فراهان در جهت ارتقای توان مطالعاتی خود و ارایه مطالب مرتبط اقدام به درج این وبلاگ کرده ام. کلیه نظرات دوستان محترم میباشد و منتظر ارایه نظرات و پیشنهادات و مشاوره و تبادل لینک باشما هستیم.
صفحات وبلاگ
23090294263918019306.jpg

محسنی اژه‌ای: مرتضوی احضار می‌شود / تعلیق از قضاوت منافاتی با سمت جدید مرتضوی ندارد

سخنگوی دستگاه قضایی درباره پرونده مرتضوی گفت: همان‌طور که قبلا گفتم این پرونده باز است و طبیعی است که این پرونده در حال رسیدگی است و اگر احضار نشده است، احضار خواهند شد. قرار منع تعقیب صادره برای این پرونده در دادگاه نقض شده است و طبیعی است که برای رسیدگی مجدد احضار خواهد شد...

 

به گزارش خبرنگار حقوقی خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، حجت‌الاسلام و المسلمین غلامحسین محسنی اژه‌ای در ادامه نشست روز دوشنبه خود با خبرنگاران در پاسخ به سوالی درباره طرح خدمات پیشخوان قضای تصریح کرد: خدمات پیشخوان در دیوان عدالت اداری شروع شده است و در بعضی نواحی دادگستری استان تهران نیز ارائه می‌شود و توسعه پیدا خواهد کرد. اگر زیرساخت‌ها آماده شود، سرویس‌دهی هم شروع می‌شود. ان‌شاالله تا اواسط امسال از لحاظ کمی و کیفی توسعه قابل توجهی را خواهد داشت. با تکمیل زیرساخت‌ها و با راه‌اندازی همه بخش‌ها می‌توانیم خدمات بیشتری را به مردم ارائه دهیم.

 

وی در پاسخ به سوالی دیگر درباره مرتضوی و سمت جدید وی با توجه به تعلیقش از کسوت قضاوت گفت: چه کسی گفته است که اگر یک نفر از قضاوت تعلیق شود هیچ کاری نمی‌تواند بکند؟ شما مستند بیاورید، بعد در این زمینه با هم صحبت می‌کنیم.

 

دادستان کل کشور در پاسخ به سوال خبرنگاری که از وی درباره خودکشی یک نخبه علمی پرسید، اظهار کرد: در اینکه وی نخبه بوده یا خیر اطلاعی ندارم. داستان از این قرار بوده که در روز 18 فروردین‌ماه سال جاری خبری به یکی از کلانتری‌ها در شرق تهران رسید مبنی بر اینکه جوانی 26 ساله‌ خودکشی کرده است. این خبر توسط قاضی ویژه قتل بررسی شد و پرونده در حال بررسی است. در ابتدا فکر می‌کردند مجرد است، بعد مشخص شد که وی مجرد نیست. ظواهر و شواهد نشان می‌دهد که وی خودکشی کرده اما چون انگیزه مشخص نبوده و اینکه خودکشی کرده یا قتل بوده مشخص نیست، پرونده در حال تحقیق و بررسی است.

 

محسنی اژه‌ای در پاسخ به سوال یکی از خبرنگاران مبنی بر اینکه آیا قضات پرونده فساد مالی اخیر به ارتباط آقای جهرمی با خسروی دست یافته‌اند یا خیر؟ گفت: چون شما اسم بردید من معذور هستم جواب بدهم. در یکی از رسانه‌ها اسامی اعلام شده که اگر کسی از این رسانه به دلیل ذکر اسامی شکایت کند، قابل تعقیب است.

 

خبرنگاری سوال خود را این‌گونه مطرح کرد که یک روحانی در لباس روحانیت وکالت متهمی را بر عهده گرفته که اتهامش افساد فی‌الارض است. چگونه یک روحانی این وکالت را بر عهده گرفته است؟

 

محسنی اژه‌ای پاسخ داد: یک شخص روحانی ایرادی ندارد که وکالت را بر عهده بگیرد اما بالاخره این لباس و جایگاه و موقعیت با توجه به نوع پرونده و جرم و تخلفی که مرتکب شده شان و منزلتی دارد. تذکر شما را به‌جا می‌دانم و کار خوبی نبوده است. این انتقاد وارد است.

 

وی ادامه داد: وکالت وکیل برای هر فردی که اعم از یک محکمه جنایی و حقوقی باشد خوب است و به نفع دادگاه و متهم است، برای اینکه خیلی از متهمان و اصحاب دعوا به مسائل حقوقی آشنا نیستند اما به شرطی که این وکیل طبق قانون امانتدار باشد و واقعا از حق دفاع کند.

 

دادستان کل کشور افزود: وکیل حق ندارد که به موکل خود بگوید دروغ بگوید و مطالب را خلاف واقع بیان کند یا اقدام به کتمان کند بلکه وکیل موظف است علاوه بر برگه وکالت‌نامه‌ای که تحویل دادگاه می‌دهد، قرارداد حق‌الوکاله خود را که بین خود و موکلش بسته شده به دادگاه بدهد. با کمال تاسف بعضی از وکلا قراردادهای میلیاردی می‌بندند که این مساله قابل تعقیب است و کانون وکلا باید در این زمینه ورود پیدا کند.

 

محسنی اژه‌ای تاکید کرد: بعضی وکلا قراردادی می‌نویسند، مبالغ بسیار هنگفتی از این قرارداد می‌گیرند که این موضوع قابل تعقیب انتظامی است. اگر ثابت شود وکیل با ابزار و حیله و با اعتراض بی‌جا جلسه دادگاه را طولانی می‌کند، در واقع متخلف است و اگر چنانچه وکیل یک کار تصعنی و ظاهری انجام دهد خلاف قانون بوده و این موضوع قابل تعقیب انتظامی است.

 

ادامه دارد...




موضوع مطلب : قوه قضاییه - مرکز ارتباطات مردمی قوه قضاییه (129)

لوگو
سلام. وبلاگ محسن قاری فارغ التحصیل کارشناسی حقوق از دانشگاه آزاد اسلامی واحد فراهان در جهت ارتقای توان مطالعاتی خود و ارایه مطالب مرتبط اقدام به درج این وبلاگ کرده ام. کلیه نظرات دوستان محترم میباشد و منتظر ارایه نظرات و پیشنهادات و مشاوره و تبادل لینک باشما هستیم.
آمار وبلاگ
  • بازدید امروز: 55
  • بازدید دیروز: 122
  • کل بازدیدها: 1086072
پیوندها