سفارش تبلیغ
صبا ویژن
 
.:؛ حقوق و حقوقدانان ؛:.
درباره وبلاگ


سلام. وبلاگ محسن قاری فارغ التحصیل کارشناسی حقوق از دانشگاه آزاد اسلامی واحد فراهان در جهت ارتقای توان مطالعاتی خود و ارایه مطالب مرتبط اقدام به درج این وبلاگ کرده ام. کلیه نظرات دوستان محترم میباشد و منتظر ارایه نظرات و پیشنهادات و مشاوره و تبادل لینک باشما هستیم.
صفحات وبلاگ
23090294263918019306.jpg

محسنی اژه‌ای: فردی که در اصفهان تیراندازی و خود را مشاور مرتضوی معرفی کرده است محارب نیست

سخنگوی قوه قضاییه در پاسخ به سوال خبرنگاری در مورد میزان دیه اظهار کرد: پارسال یک اتفاق خاص افتاد و آن اختلاف نظری بود که به وجود آمد. به این شکل که دولت و بیمه‌ مرکزی گفتند ما با مشکل مواجه می‌شویم و این ممکن است در مساله تورم تاثیرگذار باشد که به یک ساز و کارهایی رسیدند و این موضوع به یک کار دو مرحله‌ای انجامید ولی امسال اینگونه نیست و از روزهای اول، میزان دیه مشخص شد...

 

به گزارش خبرنگار حقوقی خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، حجت‌الاسلام و المسلمین غلامحسین محسنی اژه‌ای در ادامه نشست روز دوشنبه خودبا خبرنگاران تصریح کرد: از قبل از سال جدید با کارشناسانی در این رابطه صحبت شد. در جلسه‌ عالی مسئولان قضایی نیز در مورد این موضوع سخن گفتند و حتی رییس قوه قضاییه وقت فراوانی را در این راستا گذاشته که بر همین اساس میزان دیه تعیین و ابلاغ شد.

 

وی در پاسخ به سوال خبرنگاری در مورد رسیدگی به اتهامات برخی مسئولان اجرایی در جریان محاکمه عوامل فساد عظیم بانکی نیز افزود: در جلسات این دادگاه هیچ اغماضی صورت نگرفت و در این جلسه با تمام دقت و وسواس کارها انجام شده و تمام کسانی که اتهامی متوجه آنان بود به دادگاه احضار شده‌اند. در مورد این افراد به تناسب اتهاماتشان که به هر میزانی بوده قرار مناسب صادر شده است و به اتهامات تمام کسانی که به عنوان متهم تحت تعقیب قرار گرفته‌اند رسیدگی می‌شود.

 

دادستان کل کشور در همین راستا اظهار کرد: اگر ما می‌خواستیم همه‌ پرونده را تکمیل کنیم و یک‌جا به دادگاه بفرستیم زمان زیادی می‌برد؛ لذا مواردی که امکان آن بود، تکمیل شد و بر همین اساس 32 نفربه دادگاه فرستاده شدند. امیدواریم این جلسات با فاصله‌ کمتری برگزار شود و خواهش من این بود که اگر می‌توانند در هفته 2 یا 3 جلسه را برگزار کنند که گفتند این امر امکان‌پذیر نیست و ششمین جلسه دادگاه یک‌شنبه هفته آینده برگزار می‌شود.

محسنی اژه‌ای در پاسخ به سوال خبرنگاری دیگر در مورد آنچه که آن را تعیین شعباتی ویژه‌ برای رسیدگی به تخلفات دولت می‌خواند، تصریح کرد: این پرونده‌ها در حال رسیدگی است. یک‌سری جرایم برای رسیدگی طبق قانون نیازمند شعبه‌ ویژه هستند. مواردی هم وجود دارد که به دلیل کثرت نیازمند شعبه‌ ویژه هستند. در مجموع اگر بخواهیم به هر پرونده شعبه ویژه بدهیم، خودش غیر ویژه می‌شود. همچنین گزارشاتی که از مجلس به دست ما رسیده به یک میزان نیست و برخی مربوط به دیوان عدالت، برخی دیگر مربوط به دادگستری تهران و بعضی دیگر مربوط به دیوان عالی کشور می‌شود که موضوع واحد و در صلاحیت یک بخش نیست که ما بتوانیم یک شعبه‌ ذی‌ربط تشکیل دهیم. این‌ها در بخش‌های مربوط به خود در حال رسیدگی هستند.

 

وی همچنین در پاسخ به سوالی در مورد بازداشت فردی که در اصفهان اقدام به تیراندازی کرده و خود را مشاور مرتضوی نامیده است و نیز وصف مجرمانه فعل او اظهار کرد: کار او مصداق محاربه نیست اما این را که این فرد مشاور آقای مرتضوی هست یا خیر اطلاعی ندارم. در خصوص اقدامی هم که انجام داده تحت تعقیب قرار گرفته و پرونده در دادسرای اصفهان تشکیل شده است زیرا این اتفاق در روز اول امسال رخ داده بود؛ لذا قرار عدم صلاحیت صادر شده و رسیدگی در تهران دنبال خواهد شد.

 

ادامه دارد...




موضوع مطلب : قوه قضاییه - مرکز ارتباطات مردمی قوه قضاییه (129)

لوگو
سلام. وبلاگ محسن قاری فارغ التحصیل کارشناسی حقوق از دانشگاه آزاد اسلامی واحد فراهان در جهت ارتقای توان مطالعاتی خود و ارایه مطالب مرتبط اقدام به درج این وبلاگ کرده ام. کلیه نظرات دوستان محترم میباشد و منتظر ارایه نظرات و پیشنهادات و مشاوره و تبادل لینک باشما هستیم.
آمار وبلاگ
  • بازدید امروز: 19
  • بازدید دیروز: 73
  • کل بازدیدها: 1086659
پیوندها