سفارش تبلیغ
صبا ویژن
 
.:؛ حقوق و حقوقدانان ؛:.
درباره وبلاگ


سلام. وبلاگ محسن قاری فارغ التحصیل کارشناسی حقوق از دانشگاه آزاد اسلامی واحد فراهان در جهت ارتقای توان مطالعاتی خود و ارایه مطالب مرتبط اقدام به درج این وبلاگ کرده ام. کلیه نظرات دوستان محترم میباشد و منتظر ارایه نظرات و پیشنهادات و مشاوره و تبادل لینک باشما هستیم.
صفحات وبلاگ
23090294263918019306.jpg

جنتی: اگر عدالت لطمه ببیند بلایی بر سر جمهوری اسلامی می‌آید که بر سر امام علی (ع) آمد

دبیر شورای نگهبان از دست‌اندرکاران نظارت بر انتخابات نهمین دوره مجلس شورای اسلامی تقدیر و تشکر کرد...

 

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا)، آیت‌الله احمد جنتی طی سخنانی در همایش مسئولان استانی دفاتر نظارت بر انتخابات با گرامیداشت سالروز فتح خرمشهر تصریح کرد: خرمشهر را خدا آزاد کرد. آزادی خرمشهر، تنها یک درس سیاسی نیست بلکه جنبه توحیدی و درس خداشناسی هم دارد. باید خون شهدا را پاس بداریم و از خانواده‌های شهدا قدردانی کنیم.

 

وی با اشاره به حلول ماه رجب و مناسبت‌های این ماه مبارک نیز اظهار کرد: حضور پرشور جوانان مومن در مراسم اعتکاف در کشورهای دیگر مشابه ندارد. امیدوارم خداوند متعال به همه ما توفیق بهره‌برداری حداکثری معنوی از این ماه را عطا کند.

 

دبیر شورای نگهبان از تلاش دست‌اندرکاران نظارت بر انتخابات نهمین دوره مجلس شورای اسلامی تقدیر کرد و ادامه داد: کار جدی و شبانه‌روزی دوستان برای نظارت بر انتخابات از دو سه ماه قبل از انتخابات آغاز و موجب شد که انتخابات با کمترین مشکل برگزار شود.

 

جنتی با اشاره به مشارکت بیش از 64 درصدی مردم در انتخابات نهمین دوره مجلس شورای اسلامی، افزود: انتخابات به خوبی برگزار شد و حضور مردم در انتخابات نیز بسیار خوب بود. همه این توفیقات از ناحیه خداوند متعال است. خداوند دل‌های مردم را هدایت کرد تا به رهبر معظم انقلاب لبیک بگویند و برای تامین آینده کشور در انتخابات شرکت کنند بنابراین باید در درجه اول شکر خداوند متعال را به جا آوریم و سپس از مقام معظم رهبری تشکر کنیم که زمینه این مشارکت گسترده را فراهم ساختند. همچنین باید از مردم تشکر کنیم که به عشق رهبری پای صندوق‌های رای آمدند.

 

وی چگونگی حضور مردم در انتخابات را نیز بی‌سابقه و قابل تقدیر دانست و اظهار کرد: تعداد اندکی از نمایندگان رد صلاحیت شدند اما بسیاری از آنان را مردم رد کردند و این امر تازگی داشت.

 

دبیر شورای نگهبان، شرکت‌کنندگان در این همایش را به تامل درباره زیربنای حکومت اسلامی دعوت کرد و یادآور شد: توجه افراد به اصول اساسی حکومت اسلامی، موجب می‌شود که دچار روزمرگی سیاسی و اداری نشوند بنابراین باید به اسرار نعمت‌های الهی و نعمت نظام اسلامی توجه کنیم.

 

جنتی با بیان اینکه کشورهای اسلامی بسیاری وجود دارند اما بسیاری از آنها لیاقت تجدید حیات اسلام را نداشتند و انقلاب اسلامی در ایران به پیروزی رسید، افزود: انقلاب اسلامی در شرایطی پیروز شد که اسلام در حالت احتضار بود و مسلمانان حتی جرات نمی‌کردند تکالیف دینی خود را انجام دهند و بسیاری از مسلمانان گمان می‌کردند باید برای دستیابی به پیشرفت و جبران عقب‌ماندگی، به دنبال غرب حرکت کنند.

 

این عضو مجلس خبرگان، زیربنای اولیه تجدید حیات اسلام را توحید عنوان کرد و گفت: پیامبر اعظم (ص) فطرت‌های انسانی را که موقتا خاموش شده بود، بیدار کردند و با کلمه "لااله الا الله" باطن انسان‌ها را به حرکت در آوردند و گمشده انسان‌ها را به آنها عرضه کردند.

 

جنتی خاطرنشان کرد: خداپرستی، عدالت‌خواهی، مبارزه با ظلم، حمایت از مظلوم و ... در فطرت همه انسان‌ها نهاده شده است اما گاه به طور موقت این ارزش‌های فطری خاموش می‌شود؛ به طوری که عرب جاهلی سنگ را می‌تراشید و مخلوق خود را معبود خود قرار می‌داد.

 

وی گفت: پیامبر اعظم (ص) در میان همان اعراب جاهلی، انسان ساخت؛ انسان‌هایی مانند یاسر، سمیه، عمار، حمزه سیدالشهداء و ... که هرچند از نظر تعداد، کم بودند اما انسان‌های بزرگی بودند که الگوی جامعه بشری شدند. آنها عاشق اسلام و پیامبر (ص) بودند و سرانجام هم با آن وضع رقت‌بار به شهادت رسیدند و جان خود را برای اسلام فدا کردند.

 

دبیر شورای نگهبان با تاکید بر اهمیت الگوسازی در اسلام تصریح کرد: ادعاهایی چون توحید، یکتاپرستی و عدالت‌خواهی باید عینیت خارجی پیدا کند تا عده‌ای نگویند این ارزش‌ها دست‌یافتنی نیست. عمار، حمزه و ... عینیت و تجسم این ارزش‌ها بودند و به الگوهایی تبدیل شدند که حتی دشمنان آنان در باطن در برابر عظمت و بزرگی‌شان خضوع داشتند.

 

جنتی با بیان اینکه پیامبر (ص) با این الگوها در مدت کوتاه 10 ساله در مدینه حکومت اسلامی تاسیس کردند و قدرت بی‌نظیری ساختند که به سرعت بخش وسیعی از جهان آن روز را گرفت، ادامه داد: قدرت حکومت اسلامی در زمان پیامبر (ص) هنوز هم در دنیا نظیر ندارد و در آینده هم تا زمان ظهور نظیر نخواهد داشت. در پناه این حکومت، بت‌پرستی و شرک ریشه‌کن شد و قدرت‌های بزرگ آن زمان سرکوب شدند، ابوجهل‌ها ذلیل شدند و ضعفا و بلال‌ها که زیر شکنجه بودند، برتری یافتند و عزیز شدند.

 

وی وقوع انقلاب اسلامی را مشابه تاسیس حکومت اسلامی در مدینه دانست و افزود: حضرت امام خمینی (ره) هم اسلام را احیا کردند و با زنده‌ کردن ارزش‌های توحیدی، عدالت‌خواهی، مبارزه با ظلم و ... انسان‌های الگویی ساختند که عاشقانه آرزوی شهادت داشتند.

 

دبیر شورای نگهبان با اشاره به تهدیدات مداوم و توطئه‌های مکرر دشمنان انقلاب اسلامی، خاطرنشان کرد: راز پایداری جمهوری اسلامی طی 33 سال اخیر را باید در نتیجه همان ارزش‌های توحیدی و تلاش و مجاهدت کسانی دید که این ارزش‌ها را عینیت بخشیدند.

 

وی وظیفه مسئولان و مدیران را صیانت از ارزش‌های الهی دانست و تاکید کرد: باید بکوشیم که این‌ خون‌های پاک شهدا که برای احیای این ارزش‌های الهی بر زمین ریخته، پایمال نشود. برای اینکه انقلاب اسلامی، مانند اسلام تا ظهور امام زمان (عج) بماند باید تهدیدهای آینده اسلام را بشناسیم و ببینیم چه تهدیدهایی ریشه این ارزش‌ها را می‌زند تا با آنها برخورد کنیم. کسی باید با این تهدیدها برخورد کند که همان روحیه خلوص و مجاهدت شهدای صدر اسلام و انقلاب اسلامی را داشته باشد.

 

جنتی با تقسیم‌بندی افراد از نظر روحیه ایثار و مجاهدت خاطرنشان کرد: ممکن است اقلیتی در جامعه با اسلام دشمنی داشته باشند و اکثریتی هم دچار غفلت شوند اما اگر عده‌ای آمادگی ایثار و مجاهدت داشته باشند، پرچم اسلام به زمین نمی‌افتد و اکثریت هم از آنها تبعیت می‌کنند.

 

وی نسبت به فاصله گرفتن برخی افراد از ارزش‌های اسلامی هشدار داد و افزود: قدرت اسلام روز به روز بیشتر می‌شود اما متاسفانه ارزش‌های اسلامی گسترش نمی‌یابد. این امر نتیجه کم‌توجهی به عدالت است، در حالی‌که اساس اسلام، عدالت است. اگر به عدالت در ابعاد اقتصادی، فرهنگی و سیاسی آن لطمه بخورد، همان بلایی بر سر جمهوری اسلامی خواهد آمد که در صدر اسلام بر سر امام علی (ع) و آل علی (ع) آمد.

 

 

دبیر شورای نگهبان به ریشه‌های تضعیف ارزش‌ها پس از رحلت پیامبر (ص) اشاره کرد و گفت: به جای "ان اکرمکم عندالله اتقیکم" بحث عرب و عجم و مساله قومیت مطرح شد. باید مراقب باشیم حق و عدالت پایمال نشود و از مظلوم دفاع شود. اگر در انجام امور به دین و عدالت توجه شود، مسایل جنبی و حاشیه‌ای، چندان مهم نیست زیرا ما حتی حکومت را هم برای دین می‌خواهیم.

 

جنتی در پایان، خطاب به مسئولان دفاتر نظارت استانی تاکید کرد: باید به گونه‌ای کار کنیم که اگر نتیجه آن به خداوند متعال عرضه شد مورد رضایت خداوند قرار گیرد. برای همین باید فعالیت ما طبق قانون و بی‌عیب و نقص باشد. ان‌شاالله خداوند متعال از زحمات شما در امر نظارت بر انتخابات تقدیر می‌کند زیرا خداوند اجر هر فرد را هر چند ذره‌ای نیکی کرده باشد، ضایع نمی‌کند.

انتهای پیام




موضوع مطلب : شورای نگهبان - اساس مملکت - تایید و رد قوانین و مصوبات

لوگو
سلام. وبلاگ محسن قاری فارغ التحصیل کارشناسی حقوق از دانشگاه آزاد اسلامی واحد فراهان در جهت ارتقای توان مطالعاتی خود و ارایه مطالب مرتبط اقدام به درج این وبلاگ کرده ام. کلیه نظرات دوستان محترم میباشد و منتظر ارایه نظرات و پیشنهادات و مشاوره و تبادل لینک باشما هستیم.
آمار وبلاگ
  • بازدید امروز: 6
  • بازدید دیروز: 84
  • کل بازدیدها: 1086892
پیوندها