سفارش تبلیغ
صبا ویژن
 
.:؛ حقوق و حقوقدانان ؛:.
درباره وبلاگ


سلام. وبلاگ محسن قاری فارغ التحصیل کارشناسی حقوق از دانشگاه آزاد اسلامی واحد فراهان در جهت ارتقای توان مطالعاتی خود و ارایه مطالب مرتبط اقدام به درج این وبلاگ کرده ام. کلیه نظرات دوستان محترم میباشد و منتظر ارایه نظرات و پیشنهادات و مشاوره و تبادل لینک باشما هستیم.
صفحات وبلاگ
23090294263918019306.jpg
پنج شنبه 90 تیر 30 :: 1:19 صبح ::  نویسنده : محسن قاری

مبارزه با منکرات قانونمند شود

امام جمعه بجنورد گفت: ما همان‌گونه که برای سایر جرایم به صورت رسمی وارد عمل می‌شویم برای مسئله امر به معروف و نهی از منکر نیز باید به صورت جدی و رسمی وارد عمل شویم والا مردم تذکر لسانی را قبول ندارند و وارد عمل نشده‌اند...

عضو مجلس خبرگان رهبری خواستار قانونمندشدن مبارزه با جرائم و منکرات شد و گفت: دولت باید در این زمینه لایحه‌ای به مجلس بدهد که این مسئله قانونمند شود.

به گزارش خبرنگار مهر، آیت‌الله حبیب‌الله مهمان‌نواز بعد از ظهر چهارشنبه در دومین همایش تذکر لسانی شهرهای منتخب کشور که به صورت ویدئوکنفرانس برگزار شد، اظهار داشت: امر به معروف و نهی از منکر دو فریضه الهی مهم هستند که در سایه این فرائض، همه فرائض الهی احیا می‌شوند اما مسئله امر به معروف و نهی از منکر مورد بی‌مهری و کم‌توجهی قرار گرفته است.

امام جمعه بجنورد ادامه داد: دشمنان اسلام از سالیان متمادی برای تضعیف‌کردن این دو فریضه الهی برنامه‌های فراوانی در دست اجرا داشته و اجرایی کرده‌اند.

وی با ذکر برخی از این توطئه‌ها اظهار داشت: در زمان رضاشاه مسئله کشف حجاب و بسیاری از ناهنجاری‌ها در ایران در حد اعلا وجود داشت و کار به جایی رسید که خانم چادری که با لباس اسلامی بیرون بیاید دیده نمی‌شد، تا اینکه نهضت امام خمینی(ره) آغاز شد و لکن اوضاع مقداری تغییر کرد و ملت برای اینکه به وظایف اسلامیشان در رابطه با جرایم عمل کنند، آماده شدند ولی متاسفانه این مسئله جدی گرفته نشد و با متخلفان به صورت جدی برخورد نشد.

آیت‌الله مهمان‌نواز با اشاره به ارائه گزارش از سوی ستاد احیای امر به معروف و نهی از منکر شهرستان‌های کشور بیان داشت: این گزارش‌ها خیلی خوب است اما منکرات را ریشه‌کن نکرده و الان هم با وجود این تذکرات و فعالیت‌ها شاهد بدحجابی و بسیاری از ناهنجاری‌ها و جرم‌های شدید در کشور هستیم.

ریشه بدحجابی‌ها در نادیده‌گرفتن امر به معروف و نهی از منکر است

عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم ریشه این بدحجابی‌ها و ناهنجاری‌ها را در نادیده‌گرفتن امر به معروف و نهی از منکر دانست و تاکید کرد: اگر این مسائل از اول انقلاب اسلامی جدی گرفته می‌شد و با جرایم مقابله می‌شد چه بسا وضعیت بهتری داشتیم.

وی ادامه داد: الان با این همه گزارش‌ها و فعالیت‌ها می‌بینیم که جرایم فراوانی در محل زندگی خودمان مشاهده می‌‌شود.

عضو مجلس خبرگان رهبری با طرح این سئوال که آیا با صرف گفتن و تذکر لسانی این جرایم خاتمه پیدا می‌کند، اظهار داشت: کار از موعظه و نصیحت و راهنمایی گذشته است، ما از این مرحله گذشتیم و به نتیجه نرسیدیم و باز هم جرایم و بدحجابی، حرمت‌شکنیها را با انواع و اقسام مختلف شاهد هستیم.

آیت‌الله مهمان‌نواز اضافه کرد: اکنون باید مرحله دیگری را طی کنیم. بنده در جلسه‌ای که در تهران برگزار شد گفتم که باید همان مبارزه‌ای که با میگساری و شراب‌خوری و آدم‌کشی و قاچاق مواد مخدر می‌شود، با افرادی که بالاترین فرائض دینی را زیرپا می‌گذارند نیز باید برخورد شود.

دولت لایحه بدهد

وی گفت: در این زمینه دولت باید لایحه‌ای به مجلس شورای اسلامی تقدیم کند و مجلس هم این لایحه را تصویب کند تا برخورد با این گونه افراد قانونمند شود.

این عضو جامعه مدرسین تاسیس وزارت امر به معروف و نهی از منکر را خواستار شد و افزود: با این گونه کارها می‌توان مسئله امر به معروف و نهی از منکر را به صورت جدی و رسمی مطرح کنیم.

آیت‌الله مهمان‌نواز بیان داشت: مبارزه با جرایم و منکرات باید قانونمند شود و قانون برای امر به معروف و نهی از منکر به طور رسمی تنظیم و تدوین شود و ما با عنوان عمل به قانون وارد عمل شویم.

امام جمعه بجنورد گفت: ما همان‌گونه که برای سایر جرایم به صورت رسمی وارد عمل می‌شویم برای مسئله امر به معروف و نهی از منکر نیز باید به صورت جدی و رسمی وارد عمل شویم والا مردم تذکر لسانی را قبول ندارند و وارد عمل نشده‌اند.

تابناک




موضوع مطلب : امنیت اجتماعی - پیشگیری از جرم - آمار جنائ

لوگو
سلام. وبلاگ محسن قاری فارغ التحصیل کارشناسی حقوق از دانشگاه آزاد اسلامی واحد فراهان در جهت ارتقای توان مطالعاتی خود و ارایه مطالب مرتبط اقدام به درج این وبلاگ کرده ام. کلیه نظرات دوستان محترم میباشد و منتظر ارایه نظرات و پیشنهادات و مشاوره و تبادل لینک باشما هستیم.
آمار وبلاگ
  • بازدید امروز: 7
  • بازدید دیروز: 120
  • کل بازدیدها: 1088235
پیوندها