سفارش تبلیغ
صبا ویژن
 
.:؛ حقوق و حقوقدانان ؛:.
درباره وبلاگ


سلام. وبلاگ محسن قاری فارغ التحصیل کارشناسی حقوق از دانشگاه آزاد اسلامی واحد فراهان در جهت ارتقای توان مطالعاتی خود و ارایه مطالب مرتبط اقدام به درج این وبلاگ کرده ام. کلیه نظرات دوستان محترم میباشد و منتظر ارایه نظرات و پیشنهادات و مشاوره و تبادل لینک باشما هستیم.
صفحات وبلاگ
23090294263918019306.jpg

ایران وارد مناطق مورد ادعای رژیم صهیونیستی می شود

ورود ایران به این مناطق، در حالی موفقیتی برای کشورمان به شمار می رود که شرکت های صهیونیستی، با سرمایه گذاری هنگفت در مناطقی از کشورهای همسایه ایران همچون آذربایجان و عراق و به وی‍ژه منطقه کردستان این کشور، حتی با خریداری زمین های این کشورها، می خواهند خود را بیش از پیش به مرزهای کشورمان نزدیک کنند...

سرویس بین الملل ـ ایران برای کاوش های نفت و گاز، وارد منطقه مورد مناقشه بین لبنان و رژیم صهیونیستی می شود.

به گزارش «تابناک»، «دیلی استار»، گزارشی را منتشر نموده، مبنی بر این که کابینه لبنان، توافقنامه نفت و گاز بین لبنان و ایران را تصویب کرده است که بنا بر آن، ایران برای کاوش های حوزه های نفتی و گاز و حفاری چاه به لبنان کمک خواهد کرد.

این در حالی است که پیش از این، «المنار» اعلام کرده بود، ارزش این توافقنامه، نزدیک پنجاه میلیون دلار است.

بنا بر این گزارش، آنچه در اینجا قابل توجه است و اتفاقا موفقیتی برای ایران به شمار می رود، این که ایران بر پایه این قرارداد، می تواند در حوزه های نفت و گاز لبنان به فعالیت مشغول شود؛ حوزه های نفت و گاز لبنان در بخشی از دریای مدیترانه است و به تازگی رژیم حاکم بر سرزمین های اشغالی، تلاش داشته است با کاوش و حفاری، تسلط خود را بر این مناطق ـ که لبنان مدعی است، متعلق به آن کشور است ـ دیکته کند.

«محمد رعد»، از نمایندگان پارلمان لبنان اعلام کرده است: رژیم صهیونیستی اجازه ندارد در حوزه نفتی و گازی واقع میان لبنان و فلسطین اشغالی حفاری انجام دهد، در حالی که این منطقه، محل نزاع طرفین است.

رئیس فراکسیون وفاداری به مقاومت همچنین گفت: دولت لبنان حاکمیت کامل لبنان بر آب های خود را باز خواهد گرداند، چرا که دشمن اسرائیلی نمی تواند در محلی که مورد نزاع است، حتی یک متر برای استخراج نفت و گاز حفاری کند.

گفتنی است، از هنگامی که شرکت آمریکایی «نوبل انرژی» در اوایل ماه ژوئن سال گذشته، از کشف یک میدان گازی و نفتی در شرق دریای مدیترانه خبر داده، رژیم صهیونیستی دندان طمع خود را برای اشغالگری جدید در آب های لبنان تیز کرده است.

در پی اعلام این خبر، لبنان اعلام کرد که بخش گسترده ای از این میدان گازی و نفتی در آب های لبنان است.

یادآور می شود، «عوزی لانداو»، وزیر وقت زیرساخت های رژیم صهیونیستی (24 ژوئن سال گذشته)، لبنان را تهدید و ادعا کرد که اسرائیل در صورت لزوم برای سیطره بر این منابع از قدرت نظامی بهره خواهد برد.

گفتنی است، کابینه رژیم صهیونیستی در روزهای گذشته، خود نقشه ای برای مرز آبی فلسطین اشغالی با لبنان تصویب کرد که به موجب آن، منابع گازی و نفتی کشف شده در سیطره تل آویو باقی می ماند.

این در حالی بود که لبنان در نامه ای به سازمان ملل، خواستار حفظ حقوق خود در این منطقه شده است.

ورود شرکت های ایرانی به این مناطق برای کاوش و جستجوی نفتی، در حالی موفقیتی برای کشورمان به شمار می رود که شرکت های صهیونیستی با سرمایه گذاری هنگفت در مناطقی از عراق و به وی‍ژه منطقه کردستان این کشور و حتی با خریداری زمین در این منطقه، می خواهند، خود را بیش از پیش به مرزهای کشورمان نزدیک کنند.

تابناک




موضوع مطلب : حقوق بشر

لوگو
سلام. وبلاگ محسن قاری فارغ التحصیل کارشناسی حقوق از دانشگاه آزاد اسلامی واحد فراهان در جهت ارتقای توان مطالعاتی خود و ارایه مطالب مرتبط اقدام به درج این وبلاگ کرده ام. کلیه نظرات دوستان محترم میباشد و منتظر ارایه نظرات و پیشنهادات و مشاوره و تبادل لینک باشما هستیم.
آمار وبلاگ
  • بازدید امروز: 38
  • بازدید دیروز: 75
  • کل بازدیدها: 1086753
پیوندها