سفارش تبلیغ
صبا ویژن
 
.:؛ حقوق و حقوقدانان ؛:.
درباره وبلاگ


سلام. وبلاگ محسن قاری فارغ التحصیل کارشناسی حقوق از دانشگاه آزاد اسلامی واحد فراهان در جهت ارتقای توان مطالعاتی خود و ارایه مطالب مرتبط اقدام به درج این وبلاگ کرده ام. کلیه نظرات دوستان محترم میباشد و منتظر ارایه نظرات و پیشنهادات و مشاوره و تبادل لینک باشما هستیم.
صفحات وبلاگ
23090294263918019306.jpg
جمعه 90 اردیبهشت 9 :: 1:53 صبح ::  نویسنده : محسن قاری

سلام از مردم عزیز تقاضا دارم درصورتی که این دو سارق را می شناسند اطلاع دهند

 

ل

منبع: http://kanoon8.parsiblog.com/

 




موضوع مطلب :
پنج شنبه 90 اردیبهشت 8 :: 12:38 صبح ::  نویسنده : محسن قاری

تاریخچه فمینیسم

اساسا پس زمینه‏هاى دیدگاه‏هاى فمینیستى در غرب، به نیمه دوم قرن هفدهم و اوایل قرن هجدهم برمى‏گردد و نویسندگان عصر روشنگرى اروپا، به دلیل آن که طبع انسان را در چارچوب «خردمندى سوداگرانه بورژوایى‏» تحلیل مى‏کردند و بنیان تحلیل خود را نیز مفهوم اتمیستى «فرد» قرار داده و فرد را با هر جنسیت، نژاد یا ایدئولوژى بر اساس فرد گرایى (اومانیستى) تحلیل نمودند، نظریه افراطى و نامناسبى را در خصوص تربیت‏یکسان زن و مرد و نقش‏هاى یکسان اجتماعى براى دو جنس مطرح مى‏کردند که با فطرت انسان و طبیعت زنان سازگار نبود.

لذا از نظر تاریخى، جنبش فمینیستى به دو مرحله تقسیم مى‏شود: مرحله اول، از اواخر قرن نوزدهم و اوایل قرن بیستم (1870- 1920) آغاز گردید و مرحله دوم - پس از رکودى 40 ساله - در دهه‏هاى (1970- 1960) شروع شد و تا عصر حاضر ادامه دارد.

فعالیت‏هاى فمینیستى - بویژه در مرحله اول - در ایالات متحده و کشورهاى پروتستان مذهب اروپا و نیز مناطق پیشرفته‏تر صنعتى و اقتصادى دنیا رواج داشت و فمینیسم جدید با این که بار دیگر این مناطق را متاثر کرد، اما کشورهاى دیگرى; چون کشورهاى کاتولیک و برخى کشورهاى جهان سوم نیز شاهد خیزش جنبش فمینیستى بودند.

فمینیست‏هاى دوره اول; یعنى فمینیست‏هاى قدیمى، اهداف مشخص و محدودى داشتند، بر عکس، فمینیست‏هاى جدید تحت عنوان هواداران «جنبش آزادى بخش زنان‏» که اهداف سازمان یافته و تنظیم شده‏اى پیش رو ندارند و در نتیجه اهداف آنها حد و مرزى ندارد.

بنابراین هر دو مرحله، نقطه نظرهاى خود را از فلسفه سیاسى غالب جریان روشنفکرى زمان خود گرفته‏اند; دیدگاه‏هاى فمینیست دوره اول از لیبرالیسم و دوره دوم از اندیشه‏هاى چپ نو (نئومارکسیسم) است.

پیروان این جریان، در مرحله اول اهداف خود را در چارچوب ساختار اجتماعى - سیاسى سرمایه دارى و مسیحیت دنبال مى‏کردند و خواستار جایگاه یکسانى از لحاظ سیاسى، حقوقى و شغلى با مردان بودند. در این دوره، فمینیسم در اعتراض به روند مردسالارى بورژوایى پدید آمد. در مرحله دوم نیز، شرط اولیه دستیابى به برابرى زن و مرد را تجدید ساختار جامعه مى‏دانند.

آنان بر این عقیده‏اند که برابرى جنسى فقط از طریق انقلاب تحقق مى‏یابد; زیرا نظم کنونى جامعه، حاصل قرن‏ها تسلط مردانه است و نمى‏تواند زمینه ساز جامعه‏اى مساوات طلب باشد. فمینیست‏هاى جدید خواستار نابودى گرایش‏ها و پندارهاى سنتى هستند و خواستار بنا نهادن جامعه‏اى بر اساس تقسیم برابر کار و فعالیت‏یکسان در جامعه مى‏باشند ...

 



ادامه مطلب ...


موضوع مطلب :

<   <<   6   7   8   9   10   >>   >   
لوگو
سلام. وبلاگ محسن قاری فارغ التحصیل کارشناسی حقوق از دانشگاه آزاد اسلامی واحد فراهان در جهت ارتقای توان مطالعاتی خود و ارایه مطالب مرتبط اقدام به درج این وبلاگ کرده ام. کلیه نظرات دوستان محترم میباشد و منتظر ارایه نظرات و پیشنهادات و مشاوره و تبادل لینک باشما هستیم.
آمار وبلاگ
  • بازدید امروز: 54
  • بازدید دیروز: 73
  • کل بازدیدها: 1086694
پیوندها